header

فیلم سینمایی سال گربه

فیلم سینمایی سال گربه

بازدید: 42

دیدگاه: 0

فیلم سینمایی سال گربه


سال گربه فیلمی کمدی و سرگرم‌کننده به کارگردانی و نویسندگی ((مصطفی تقی‌زاده)) است که در سال 1402 ساخته شد و از 22 فروردین 1403 به روی پرده سینماهای ایران رفت. این فیلم با بازیگران مطرحی همچون بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد و رضا رشیدپور توانست توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. حضور بازیگران با تجربه و محبوب ایرانی، به جذابیت بیشتر این فیلم افزوده و انتخاب بهرام افشاری به عنوان بازیگر اصلی، یکی از دلایل اصلی موفقیت این فیلم در گیشه بود. 

داستان فیلم به گونه‌ای طراحی شده است که مخاطب را تا پایان فیلم همراه خود کند و مناسب برای تمامی اعضای خانواده بوده و می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. تبلیغات گسترده و هدفمند برای این فیلم، باعث شد تا بسیاری از مخاطبان از اکران این فیلم مطلع شوند و اکران فیلم در ایام تعطیلات نوروز، باعث شد تا تعداد بیشتری از مخاطبان به سینماها مراجعه کنند. سال گربه پس از موفقیت فیلم "فسیل" با بازی ((بهرام افشاری)) ساخته شد و بسیاری از مخاطبان آن را با "فسیل" مقایسه کردند. هر دو فیلم توانستند در گیشه موفق باشند، اما سبک و داستان آن‌ها با هم متفاوت است. موفقیت سال گربه نشان می‌دهد که مخاطبان ایرانی همچنان به فیلم‌های کمدی علاقه‌مند هستند و این ژانر می‌تواند در سینمای ایران جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

خلاصه‌ای از فیلم سال گربه 

فیلم درباره جوانی است که در سال گربه متولد شده است و نحسی این سال که هر ۱۲ سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، باعث نابود شدن اطرافیان او می‌شود! به علاوه هدف اصلی او در زندگی، کسب شهرت به هر قیمتی است و تلاقی این دو موضوع، موقعیت‌های دراماتیک فیلم را شکل می‌دهد.

نقاط قوت و ضعف فیلم سال گربه 

فیلم "سال گربه" به کارگردانی ((مصطفی تقی‌زاده)) پس از اکران با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد. برخی آن را یک کمدی موفق و سرگرم‌کننده دانستند و برخی دیگر به نقاط ضعف آن از جمله داستان‌پردازی ضعیف، شخصیت‌پردازی کلیشه‌ای و شوخی‌های آبکی اشاره کردند.

بازیگران فیلم به ویژه بهرام افشاری در نقش جهانگیر، توانسته‌اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و لحظات طنزآمیزی را خلق کنند و درکنار بازی جذاب بازیگران موسیقی فیلم و جلوه‌های ویژه در برخی صحنه‌ها به جذابیت فیلم افزوده‌اند.

داستان فیلم "سال گربه" به نظر برخی منتقدان، فاقد عمق و پیچیدگی و بیشتر به یک سری اتفاقات تصادفی و بی‌ربط شبیه شده و شخصیت‌های فیلم اغلب کلیشه‌ای و یک‌بعدی هستند و انگیزه‌های آن‌ها به خوبی شرح داده نشده است. برخی از شوخی‌های فیلم به نظر برخی منتقدان، سطحی و مبتذل بوده و نتوانسته‌اند مخاطب را بخندانند. روایت فیلم به دلیل وجود زیر داستاهای متعدد و بی‌ارتباط و از انسجام کافی برخوردار نیست. همچنین استفاده از بازیگران مشهور و چهره در فیلم، باعث شده تا برخی از منتقدان به این موضوع انتقاد کنند که این کار به جای تمرکز بر روی داستان و شخصیت‌ها، بیشتر به دنبال جذب مخاطب است.

تهیه بلیت: خرید بلیت فیلم سال گربه

عوامل فیلم سینمایی سال گربه 

کارگردان: مصطفی تقی‌زاده

تهیه‌کننده: سعید خانی

نویسنده: مصطفی تقی‌زاده

بازیگران: بهرام افشاری/ سارا بهرامی/ هومن برق‌نورد/ شبنم قربانی/ مرتضی تقی‌زاده/ لادن ژاوه‌وند/ نوشین تبریزی/ رضا رشیدپور/ علی اوجی/ حمید معصومی‌نژاد

سایر عوامل
مدیر تولید سعید عطائیان موسیقی پیام آزادی
مدیر فیلمبرداری مسعود سلامی طراحی چهره‌پردازی ‌محسن دارسنج
طراحی و ترکیب صدا علیرضا علویان طراح صحنه محمدرضا میرزامحمدی
طراح لباس آرام موسوی طراح جلوه‌های میدانی آرش آقابیک
طراح جلوه های بصری امین پهلوان‌زاده گروه دستیاران امیرعلی خانی‌
دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز سعید بیات مجری طرح سعید عطائیان
منشی صحنه حمیرا نعمت‌اله تدوین مرتضی سوری
طراح لوگو و پوستر محمد روح‌الامین عکاس اردلان معروفی

سخن فرواک

فیلم سال گربه، یک کمدی موفق و سرگرم‌کننده است که توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. این فیلم با بازی‌های درخشان، داستان جذاب و تبلیغات گسترده، به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران تبدیل شد. اگر به دنبال فیلمی برای گذراندن اوقاتی شاد و مفرح هستید، تماشای سال گربه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید بلیت فیلم سال گربه به سایت سینماتیکت سربزنید.


نویسنده: مبینا قندچی


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024