header

فیلم سینمایی آسمان غرب

فیلم سینمایی آسمان غرب

بازدید: 16

دیدگاه: 0

فیلم سینمایی آسمان غرب


فیلم سینمایی آسمان غرب دومین فیلم بلند محمد عسگری در ژانر دفاع مقدس ساخته شده که به روایت حماسه‌آفرینی است که به یک مقطع کوتاه ولی مهم از زندگی شهید احمد شیرودی و نخستین روزهای حملهٔ ارتش بعثی به ایران و آغاز جنگ تحمیلی می‌پردازد.

فیلم سینمایی آسمان غرب به طور خاص از جلوه‌های میدانی و بصری برای نمایش صحنه‌های اکشن و نبردهای هوایی استفاده می‌کند. در کنار این جلوه‌ها موسیقی فیلمی که توسط مسعود سخاوت دوست ساخته شده به تقویت احساسات و جو حماسی داستان کمک کرده و باعث تأثیر عمیق موضوع بر درک تماشاگر از صحنه‌های فیلم شده است.

فیلم سینمایی آسمان غرب علاوه بر موضوعات نظامی، به بازنمایی نقش مردم و عشایر در دفاع مقدس نیز می‌پردازد و بر اهمیت همبستگی و فداکاری در جامعه تأکید دارد. این تم‌ها به فیلم ابعاد اجتماعی و فرهنگی می‌بخشند و تماشاگران را به تفکر درباره ارزش‌های انسانی و ملی دعوت می‌کنند.

این عناصر هنری در کنار هم آسمان غرب را به یک اثر سینمایی جذاب و تأثیرگذار تبدیل کرده است که نه‌تنها به روایت یک داستان جنگی می‌پردازد؛ بلکه به بررسی ابعاد انسانی و اجتماعی آن نیز می‌پردازد. در نهایت این فیلم از چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ با شعار «برای مردمت بجنگ!» به روی پرده سینماهای کشور رفت و توانست در ۲ روز نخست اکران فروشی بیش از ۳۵۰ میلیون تومان داشته باشد.

خلاصه‌ای از فیلم سینمایی آسمان غرب 

فیلم سینمایی آسمان غرب نخستین روایت سینمایی با نگاهی متفاوت به رشادت، غیرت، دلاورمردی و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و هم‌رزمانش در هوانیروز ارتش است. این فیلم با بررسی و فشرده‌سازی حوادث یک ماه نخست جنگ در غرب کشور، داستان را در بازه زمانی سه روزه به تصویر می‌کشد.

تهیه بلیت: خرید بلیت فیلم آسمان غرب

فیلم سینمایی آسمان غرب از نگاه مخاطبان 

بسیاری از تماشاگران از روایت داستانی فیلم و تمرکز بر قهرمانی شهید علی‌اکبر شیرودی و هم‌رزمانش ابراز رضایت کرده‌اند و آن را به‌عنوان یک اثر حماسی و یادبود از دلاوری‌های رزمندگان جنگ تحمیلی می‌دانند. تماشاگران به کیفیت جلوه‌های بصری و صحنه‌های هوایی فیلم آسمان غرب نیز اشاره کرده و آن‌ها را جذاب و تأثیرگذار می‌دانند. فیلم تلاش کرده است تا از کلیشه‌های معمول سینمای جنگ فاصله بگیرد و به شخصیت‌پردازی و نمایش فضای جبهه به شکل متفاوتی بپردازد. این رویکرد به نمایش تلاش‌های جمعی مردم و نهادها در موفقیت جنگ تأکید دارد. نبردهای هوایی و جنگی به‌خوبی به تصویر کشیده شده‌اند و این امر به ایجاد حس هیجان و تنش در فیلم کمک کرده است. بازی میلاد کی مرام در نقش شهید شیرودی و امیرحسین آرمان در نقش شهید ادیبان موردتوجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته؛ اما برخی منتقدان به ضعف‌هایی در بازی آن‌ها اشاره کرده‌اند.

در میان نظرات انتقاداتی به بازی برخی از بازیگران، به‌ویژه میلاد کی مرام، وارد شده، به این صورت که بازی این بازیگر در تمام لحظات فیلم یک حس را به مخاطب منتقل می‌کند و با بازی‌های قبلی او تفاوتی ندارد. برخی مخاطبان به دیالوگ‌ها و محتوای فیلم به‌خصوص در صحنه‌های گفتگو میان شخصیت‌های نظامی انتقاد کرده‌اند و آن‌ها را دچار شعارزدگی دانسته‌اند. این موضوع باعث شده برخی از تماشاگران احساس کنند که فیلم نتوانسته به عمق شخصیت‌ها و داستان بپردازد. نقد دیگری که به این فیلم وارد شده این است که باتوجه‌به شرایط کنونی جامعه، ممکن است موضوع فیلم و تمرکز بر جنگ و قهرمانی‌ها نتواند با مشکلات اجتماعی و اقتصادی روز ارتباط برقرار کند.

عوامل فیلم سینمایی آسمان غرب 

کارگردان: محمد عسکری

تهیه‌کننده: حبیب والی‌نژاد

نویسنده: محمد عسکری

بازیگران: میلاد کی‌مرام/ امیر حسین آرمان/ نادر فلاح/ آرمین رحیمیان/ کریم امینی/ روح الله زمانی/ محمد رضا صولتی/ پیام اینالوئی/ احسان عباسی/ صفر محمدی/ احسان صاحب الزمانی/ یوسف فروتن/ راهله لطفی/ پرهام غلاملو/ سمیه مهری/ نیوشا علیپور/ تورج الوند/ نسیم ادبی

سایر عوامل
مدیر تولید فرهاد کی‌نژاد طراح بدلکاری کیوان رضایی
مدیر فیلمبرداری علیرضا برازنده طراح جلوه های بصری جواد مطوری‌
مدیر صدابرداری و ترکیب صدا بهمن اردلان طراح جلوه‌های ویژه میدانی ایمان کرمیان
مدیر برنامه‌ریزی محمد ثقفی عکاس علی نیک رفتار
طراحی گریم شهرام خلج آهنگساز مسعود سخاوت دوست‌
طراح صحنه بهزاد جعفری تدوین میثم مولایی
طراح لباس بهزاد آقابیگی محصول بنیاد سینمایی فارابی/ ارتش جمهوری اسلامی/ حوزه هنری انقلاب اسلامی

سخن فرواک

در مجموع فیلم سینمایی آسمان غرب با روایت متفاوت از جنگ، شخصیت‌پردازی قوی و کیفیت فنی بالا توانست پس از مدت‌ها به‌عنوان فیلمی در ژانر دفاع مقدس به روی پرده سینماهای کشور برود و موردتوجه مخاطبان قرار گیرد. برای خرید بلیت فیلم آسمان غرب می‌توانید به سایت سینماتیکت مراجعه کنید.


نویسنده: مبینا قندچی


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024