header

نمایش مرغ دریایی

نمایش مرغ دریایی

بازدید: 12

دیدگاه: 0

نمایش مرغ دریایی


نمایش 80 دقیقه‌ای مرغ دریایی، به نویسندگی محمد ‌میرعلی ‌اکبری (با الهام از رمان آنتوان چخوف) و کارگردانی محمد ‌میرعلی ‌اکبری از 28 مردادماه 1403 در ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی روی صحنه می‌رود.
این نمایش ایرانیزه شده نمایشنامه «مرغ دریایی» آنتوان چخوف است. بعد از نمایش سه‌خواهر، باغ آلبالو و دایی سعید این چهارمین نمایشنامه‌ای از چخوف است که محمد میرعلی اکبری از آن اقتباس ایرانی کرده و روی صحنه می‌برد. 

در خلاصه‌ی نمایش مرغ دریایی آمده: 
سال ۱۳۵۶، بندر پهلوی سابق، روابط پیچیده چند هنرمند تئاتر و سینما.


خرید بلیت نمایش مرغ دریایی


نمایش مرغ دریایی از دید مخاطبان

از نگاه تماشاگران نمایش مرغ دریایی دارای نقاط قوت و ضعف بوده است. بازی رئال و باورپذیر بازیگران به خوبی احساسات و شخصیت‌ها را  به مخاطبان منتقل کرده و تماشاگران را به دنیای نمایش کشانده است.

متن نمایش منسجم و سیاسی بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. این متن به خوبی درام را روی صحنه خلق کرده و تماشاگران را به تفکر واداشته است.

کارگردانی جناب میرعلی اکبری نیز به خوبی انجام شده و توانسته است تمام عناصر را به خوبی مدیریت کند.

طراحی دکور و صحنه به خوبی حال و هوای دهه 50 را منتقل کرده و تماشاگران را در فضای نمایش غرق کرده است. طراحی گریم و لباس نیز به واقعیت نزدیک بوده و به شخصیت‌ها عمق بیشتری بخشیده است.طراحی نور و صدا نیز به خوبی کار شده‌اند، اما ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند.

از نکات منفی نمایش مرغ دریایی بخش موسیقی بوده که نتوانسته است به خوبی با فضای نمایش هماهنگ شود.

نقدی دیگری که تماشاگران داشتند، مربوط به تعداد پرده‌ها بود. آن‌ها معتقد بودند که کاهش تعداد پرده‌ها می‌تواند به حفظ تمرکز تماشاگر کمک کند و از قطع شدن ذهن آن‌ها جلوگیری کند. به طور کلی، این نمایش با حال و هوای خاص خود و اجرای قوی بازیگران، تجربه‌ای ارزشمند برای تماشاگران بوده است. در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را باهم می‌خوانیم:

• کار، بسیار عالی بود. چه بهتر که کارگردانان به سوژه های اینچنینی بپردازند. نمایش هایی فرهنگی، اجتماعی و تفریحی همانند مرغ دریایی. بازیگران هم به خوبی از پس نقش ها برآمدند. 

• بازی ها بسیار عالی بود هر چند موضوع نمایش بدیع نبود و ریتم خسته کننده ای داشت .

• عرض خسته نباشی به همه عوامل کار. کارگردانی و بازی ها خوب بود. لحظاتی شاد و خنده آور داشت و لحظاتی در فکر فرو می رفتی که شاید در کلمات نشه عنوان کرد و دیدن کار بهتر می تونه حق مطلب رو ادا کنه.


عوامل نمایش مرغ دریایی

عوامل نمایش مرغ دریایی عبارتند از: 

 نویسنده وکارگردان: محمد ‌میرعلی ‌اکبری

تهیه‌کننده: وحید ‌کریمی

بازیگران: حسین ‌کشفی ‌اصل / ایمان ‌میرهاشمی / محسن ‌میرزاخانی / لیلا ‌شیرمحمدی / شراره ‌آشوری / صادق ‌فخاری / مهران ‌مرادی / شیدا ‌پهلوان / هنگامه ‌معلم / مقصود ‌عابدی / پیمان ‌محسنی / احسان گل محمدزاده



سایر عوامل نمایش مرغ دریایی
طراح لباس آذین ‌عیوضی موسیقی بابک ‌کیوانی
مدیر صحنه فرشید ‌رادمان، ارشیا ‌خواجه مدیر تبلیغات علی ‌کیهانی
طراح چهره پردازی کیمیا ‌جواهری طراح صحنه میکائیل شهرستانی
اصلاح رنگ و نور علی ‌کوزه ‌گر مشاور رسانه‌ای علی ‌کیهانی
عکاس شاهین ‌آزما مجری طرح حسین ‌کشفی ‌اصل


سخن فرواک 

اگر شما علاقه‌مند به نمایشی با سبک درام و رئالیسم هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش مرغ دریایی از 28 مردادماه 1403 در ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی به تماشای نمایش مرغ دریایی بنشینید.


نویسنده: علی هاشمی فرد


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024