header

نمایش لوبوتومی

نمایش لوبوتومی

بازدید: 14

دیدگاه: 1

نمایش لوبوتومی


لوبوتومی، به نویسندگی و کارگردانی مهدی ‌محبعلی(سهاب) از 15 شهریورماه لغایت 15 مهرماه سال 1403 در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد‌ در سالن شماره ‌۲ روی صحنه می‌رود. لوبوتومی اثر نمایشی که یک روش درمان غیرانسانی را در ده‌ها سال قبل به چالش می‌کشد.

خلاصه‌ای از نمایش لوبوتومی

در خلاصه‌ی نمایش لوبوتومی آمده

«بیمارستان روانی بابیلون در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم میزبان بیمارانی روانی از سراسر اروپاست. بیمارستانی که عمل غیر انسانی لوبوتومی روی بیماران انجام میشود. گروهی از سربازان آلمانی فراری به این بیمارستان پناه می‌آورند و رخدادهای عجیب آغاز میشوند.»

سهاب محبعلی درباره روند تولید اثر نمایشی لوبوتومی گفت: ایده ساخت نمایش لوبوتومی را سال‌ها در ذهن داشتم. روش درمانی غیرانسانی که تا چند دهه قبل رواج داشت و آگاهی و شعور بیمار را با خشونت از بین می‌برد. این مساله به‌خودی خود دارای وجوه دراماتیک زیادی بود که برای من جذاب شد. بعد از پایان اجرای نمایش راهنمای جامع هیولاشدن، تصمیم گرفتم تا شروع تحقیق روی این ایده را شروع کنم و همزمان با گروه بازیگران تمرین روی فضاسازی را شروع کردیم.

خرید بلیت نمایش لوبوتومی

نمایش لوبوتومی از دید مخاطبان

از نگاه تماشاگران، نمایش لوبوتومی دارای فضاسازی قابل قبولی بوده و موسیقی آن لحظات لذت‌بخشی را ایجاد کرده است، هرچند که می‌توانست بیشتر بر روی این جنبه کار شود. بازی‌ها به طور کلی قابل قبول بودند. بازیگر نقش فرمانده با بازی برجسته‌اش توجه بیشتر مخاطبان را به خود جلب کرده و توانسته به خوبی در نقش خود بدرخشد. همچنین صدای خواننده خانم نیز جنبه‌ای از اجرا بود که به خوبی با احساسات تماشاگران ارتباط برقرار کرد. در مجموع از نگاه تماشاگران، تجربه تماشای نمایش لوبوتومی رضایت‌بخش و لذت‌بخش بود. در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را باهم می‌خوانیم:

انتخاب موسیقی خیلی خوب بود و همین‌طور کاملا سینک با بازیشون. قشنگ جذب صحبتاشون میشدی، همین‌طور نورپردازی برای اجرای داستان هر کدوم از شخصیت‌های داستان.

اجرای بسیار قوی ای بود یک واقعیت تلخ جنگ رو خیلی خوب تونستند به نمایش بگذارند امیدوارم در آینده اجراهای بیشتری از این تیم جوان و مستعد ببینیم

نمایش لوبوتومی یکی از متفاوت ترین و منحصربه فردترین تئاتری بود که این مدت دیدم و خیلی پسندیدم.

عوامل نمایش لوبوتومی

عوامل نمایش لوبوتومی عبارتند از

نویسنده وکارگردان: مهدی ‌محبعلی ‌(سهاب)

بازیگران: محمدرضا ‌حسن ‌زاده، سحر ‌حق ‌شناس، احسان ‌شیخی، سلاله ‌ارغوان، سحاد حسبن پور، نازنین ‌بیوک، فرانک ‌ظاهری، نوشین ‌طیاری، مبینا ‌سلیمان ‌فلاح، مهدی ‌طایفه ‌عباسی، پرنیا ‌عسگری، نغمه ‌احمدی، مریم ‌تمجیدی، بهزاد ‌ناجی، محمدرضا ‌داودی، شیما محمدی، لیلی مهدوی، ژوان ‌شوانی، شیما عزیزی، هستی ‌رحیمی ‌موگوئی

سایر عوامل نمایش لوبوتومی
مدیر صحنه زهرا ‌پوررضا طراح چهره پردازی زهره صمغ‌آبادی
طراح صحنه کیانا الستی دستیار اول کارگردان ‌سارا ‌خارابی ‌مقدم
مجری طرح علی ‌نصر اصلاح رنگ و نور حمید ‌باباخانی
عکاس مجید ‌هزاوه، شایان ‌عظیمی

سخن فرواک

اگر شما علاقه‌مند به تماشای نمایشی با سبک سورئال، جنگی و ترسناک هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش لوبوتومی از 15 شهریورماه لغایت 15 مهر سال 1403 در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد‌ در سالن ‌۲ به تماشای نمایش لوبوتومی بنشینید.

نویسنده: علی هاشمی فرد


نظرات کاربران

محمدمحمدی

1403/06/26 08:27:40

تئاتر سورئال و ترسناک.... حتما اجرای جالبی هست

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024