header

تمرینات بازیگری تئاتر فیزیکال

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/04/23 20:00:00
  • نویسنده: بهگل شهیدی
  • بازدید: 35
  • دیدگاه: 0

تمرینات بازیگری تئاتر فیزیکال


تمرینات بازیگری تئاتر فیزیکال مجموعه‌ای از تمرینات بدنی هستند که به بازیگر کمک می‌کنند از بدن خود به صورت موثر‌تری برای بیان احساسات و حالات مختلف استفاده کنند .تئاتر فیزیکال گونه‌ای از تئاتر است که در آن داستان بیشتر از طریق حرکات فیزیکی بازیگران روایت می‌شود. بازیگردر اینگونه نمایش‌ها، از بدن خود به عنوان یک ابزار بیان استفاده می‌کند. تمرین بدن در بازیگری،  به بازیگران کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف بالا ببرند. ما در مجله‌ی فرواک به برخی از تمرینات عمومی بازیگری مثل تمرین تنفس، بیان، تمرکز پرداخته‌ایم. لازم به ذکر است که تمرین‌های دیگری نیز برای تئاتر فیزیکال وجود دارند که به مهارت‌های حرکتی و فیزیکی بازیگران کمک می‌کنند. در ادامه این مقاله به این تمرینات اشاره خواهیم کرد.

تمرین‌های بدن برای تئاتر فیزیکال 

تمرین‌های بدن برای تئاتر فیزیکال یکی از عناصر حیاتی در آماده‌سازی بازیگران برای اجراهای تئاتری است که تمرکز بر حرکت، هماهنگی و بیان بدن دارد. این تمرین‌ها شامل تکنیک‌های متنوعی مانند گرم کردن بدن، تمرینات انعطاف‌پذیری، تکنیک‌های تعادل و هماهنگی، و تقویت عضلات است که به بازیگران کمک می‌کند تا بتوانند حرکات پیچیده و بیان‌های فیزیکی را با دقت و انرژی اجرا کنند. در این زمینه، استفاده از تکنیک‌های بازیگری تئاتر نیز بسیار مهم است، زیرا این تکنیک‌ها به بازیگران امکان می‌دهند تا ارتباط عمیق‌تری بین بدن و احساسات خود برقرار کنند و اجرای خود را به سطحی بالاتر از لحاظ هنری و تاثیرگذاری برسانند. حال، ما به برخی از این تمرین‌های بدن برای تئاتر فیزیکال می‌پردازیم:

تمرین استقامت( قدرتی): این نوع تمرین بدن شامل فعالیت‌هایی مثل دویدن، درجا زدن، تمرینات هوازی، طناب زدن، شنا کردن و... هستند. که به بازیگر کمک می‌کند قدرت فیزیکی خود را برای نمایش‌های فیزیکال  بهبود ببخشد. این تمرین به بازیگر توانایی مانور بیشتری را روی صحنه می‌دهد همچنین باعث می‌شود او سرعت عمل مناسبی را از خود نشان دهد. 

تمرینات کششی:  منعطف بودن بدن بازیگر برای اجرای انواع نمایش‌ها به‌خصوص تئاتر فیزیکال بسیار اهمیت دارد. این مدل از تمرین‌ بدن به بازیگر در زمینه‌ی بهبود انعطاف پذیری بدن او کمک می‌کند. انعطاف‌پذیری، برای اجرای برخی حرکات بدنی، مانند حرکات آکروباتیک، بسیار کمک کننده است. می‌توان گفت، بدن منعطف بازیگر به او کمک می‌کند که با زبان بدن در بازیگری و انجام حرکات مناسب،  مخاطب بیشتری را مجذوب خود کند.

تمرینات هماهنگی: این تمرین‌ بدن در تئاتر فیزیکال به بازیگر در زمینه‌ی هماهنگی حرکات بدنش کمک بسزایی می‌کنند. هماهنگی، برای اجرای برخی حرکات بدنی، مانند حرکات رقص، مفید است.

تمرینات رقص: این نوع تمرین‌ بدنی به بازیگر کمک می‌کنند که هماهنگی حرکات بدن خود را بهبود بخشند و از بدن خود برای بیان احساسات و حالات مختلف استفاده کنند.

تمرینات آکروباتیک: تمرینات آکروباتیک نوع دیگری از تمرین بدن است که به بازیگر کمک می‌کند که مهارت‌های حرکتی پیچیده‌ای را بیاموزند. این مهارت‌ها، برای اجرای برخی نقش‌ها، مانند نقش یک بدلکار، ضروری است.

تمرینات حرکات رزمی:  نوع دیگری از تمرین بدن که بازیگر مستلزم تمرین آن است  تمرین حرکات رزمی است که به بازیگر کمک می‌کنند که مهارت‌های مبارزه‌ای خود را بهبود بخشند. این مهارت‌ها، برای اجرای برخی نقش‌ها، مانند نقش یک مبارز، الزامی است.

تمرینات حرکات حیوانات: این تمرین‌ها ، به بازیگر کمک می‌کنند که حرکات حیوانات مختلف را تقلید کنند. این مهارت‌ها، برای اجرای برخی نقش‌ها، مانند نقش یک حیوان کمک کننده است. این تمرین بدن را می‌توانید با تقلید از حرکات بدن و راه رفتن حیوانات انجام دهید.

 این‌هایی بخشی از تمرینات بدن در بازیگری بود که نام بردیم و تا حدودی برای شما علاقه‌مندان توضیح دادیم.  به‌طور کلی تمرین بدن یکی از ارکان جدا نشدنی از بازیگر است. پس برای تبدیل شدن به یک بازیگر توانمند لازم است تمرینات لازم را هرروز قبل از شروع به بازیگری و تمرین اصلی نمایش انجام دهید.

سخن آخر

تمرینات بدن، نقش مهمی را در پیشرفت بازیگری ایفا می‌کنند. این تمرین‌ها را می‌توان به صورت فردی یا گروهی انجام داد. برای تبدیل شدن به یک بازیگر حرفه‌ای باید به طور منظم این تمرینات را انجام دهید. نکته‌ی قابل توجه این است که قبل از انجام این تمرین‌ها حتما بدن خود را گرم کنید. در این مقاله سعی کردیم شما را با تمرینات بازیگری تئاتر فیزیکال آشنا کنیم. در مجله‌ی فرواک  به صورت تخصصی‌تر به تمرینات مهم بازیگری پرداخته شده که می‌توانید برای آگاهی بیشتر از آن‌ها به بخش‌های مربوط در مجله مراجعه کنید.



نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024