header

نمایش سیمبلین

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/06/16 20:00:38
  • نویسنده: علی هاشمی فرد
  • بازدید: 8
  • دیدگاه: 0

نمایش سیمبلین


نمایش90 دقیقه‌ای سیمبلین، طراحی و کارگردانی مازیار سیدی‌، تهیه‌کنندگی‌ فرنازدهخدا از 15 شهریورماه لغایت 30 شهریور در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. سیمبلین (یک نمایش فنسی) اثری به قلم محمد زارعی براساس «سیمبلین» نمایشنامه‌ای از شکسپیر نوشته شده که برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد رفت. 

در خلاصه‌ی نمایش سیمبلین  آمده: 
"به دستور کمیته‌ی مرکزی منطقه‌ی محصور (هتل فنس) قرار است یک نمایش از شکسپیر در جشن پایان سال توسط اقامت‌کنندگان برای متصدیان و فرماندهان اقامتگاه اجرا شود."

مازیار سیدی بازیگر و کارگردان تئاتر که قصد دارد در پنجمین تجربه کارگردانی خود نمایش «سیمبِلین» نوشته محمد زارعی را از ۱۵ شهریور در تالار حافظ روی صحنه ببرد، درباره روند تولید این اثر نمایشی گفت: در دوره قبل از کرونا و زمان دانشجویی‌ام نمایشنامه «سیمبِلین» نوشته ویلیام شکسپیر را خوانده بودم و ایده‌ای برای آن داشتم. با گروهی دورخوانی نمایشنامه را شروع کردیم ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به لغو تمرین‌ها شدیم. در دوران کرونا روی ایده خود بازنگری کردم و بعد از دوران کرونا با محمد زارعی و رضا سرور درباره بازنویسی متن و ایده اجرایی مدنظرم صحبت کردم. قرار شد با زارعی و سرور نمایش را بازنویسی کنیم. حدود ۴ ماه از آغاز بازنویسی متن گذشته بود که تصمیم گرفتم گروهی را جمع کنم و روی متن اصلی دورخوانی کنیم تا به بازیگران مدنظر برسم.


نمایش سیمبلین از دید مخاطبان

از نگاه مخاطبان نمایش سیمبلین، این نوع تجربه هنری می‌تواند تأثیر عمیقی بر روی تماشاگران بگذارد. یک اجرای خوب می‌تواند شامل هماهنگی بی‌نظیر بین تمامی عناصر باشد؛ از طراحی صحنه و نورپردازی گرفته تا لباس‌ها و بازیگری که هر کدام به تنهایی می‌توانند داستان را به صورت بصری روایت کنند. انرژی و اشتیاق بازیگران جوان می‌تواند به تماشاگران انرژی مضاعفی بدهد و آن‌ها را در دل داستان غرق کند.

به اعتقاد تماشاگران،  همه این عوامل(طراحی صحنه، نورپردازی، طراحی لباس‌ها و بازیگری و.. ) در کنار هم می‌تواند یک تجربه‌ای بی‌نظیر و ماندگار را خلق کند که مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد و آن‌ها را به فکر فرو ببرد. این نوع آثار هنری نه تنها سرگرم‌کننده بلکه تفکر برانگیز نیز هستند و می‌توانند پیامی عمیق را منتقل کنند.


 عوامل نمایش سیمبلین 

عوامل نمایش سیمبلین عبارتند از: 

طراح وکارگردان: مازیار سیدی

نویسنده: محمد زارعی

تهیه‌کننده:  فرناز دهخدا

 بازیگران : امیرحسین آسایی، محسن ابوالحسنی، ندا اسدی، سحر اقبال، مهران اکبری، نیما امامی، شادی امیری، بهار باقریان، پژمان برزگر، یاشار برومند، امیرحسین بلوچی، محمد سجاد بنی کریم، جواد پورحیدری، مهوش چراغی، نهال حاجیان، مژگان حامدی، سمانه حسینا، نازنین حسینی، امیر خادم، سیما خالقی، محمد خانی، کیمیا راستاد، زینب رحمانی، شیما رحیمی، امیرحسین رستمی اصیل، فاطمه زارع، نسیم زندی، مهدی سفاری، سهیل سیفی، سحر صبحی، علیرضا عباسی، علیرضا عزیزی، سمبل عزیزی، سپهر فرخی، نیما قاسمی، ثنا کریمی، یزدان کمالی، امیررضا کوشانی، نوگل گودینی، ریحانه محمدزاده، شیما ملکی، مریم موجی، بهنوش ناصرپور، امین ناطقی، مبینا نیکویی راد، رامین ورزکار، یاسمن وفایی، رویا هاشمی، کامران هوشمندیان.


سخن فرواک 

اگر شما علاقه‌مند به نمایشی با سبک درام-کلاسیک و کمدی هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش سیمبلین  از تاریخ 15شهریور ماه لغایت 30 شهریورماه  در تالار حافظ به تماشای نمایش سیمبلین  بنشینید.



نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024