header

نمایش مادر و افلیج

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/06/12 17:00:43
  • نویسنده: علی هاشمی فرد
  • بازدید: 8
  • دیدگاه: 0

نمایش مادر و افلیج


نمایش 70 دقیقه ای مادر و افلیج به نویسندگی وکارگردانی محیا ‌مهدی ‌زاده از 25 مرداد لغایت 25 شهریورماه 1403 در بوتیک ‌تئاتر ‌ایران ‌- ‌سالن ‌شماره ‌۴ به روی صحنه می رود.در خلاصه‌ی نمایش مادر و افلیج آمده:
«مادری درجنگ درگیر دختر فلج‌اش است، در حال دست و پنچه نرم کردن با اشغال‌شدگی و رنج، خنده و دردخند. مردها در جنگ برای زن‌ها نامه می‌نویسند، اما با دست خط‌هایی که هر لحظه عوض می‌شود.»

خرید بلیت نمایش مادر و افلیج

نمایش مادر و افلیج از دید مخاطبان

از دیدگاه مخاطبان، نمایش مادر و افلیج، یک تئاتر مدرن و کوبنده است که پر از احساس و جسوری در روایتگری است. این نمایش بدون احساساتی بی‌منطق، یک متن کم ایراد و هوشمندانه را ارائه می‌دهد. فرم اجرایی، به خوبی خلا‌ءهای روایی اثر را پوشش می‌دهد و در کنار نوآوری‌های فرمی، خوش‌سلیقگی و خلاقیت بصری، بازی‌های درخشان محیا مهدی زاده و سحر جبار اثر را نزدیک به یک تئاتر کامل می‌کند.

با این حال، برخی ازمخاطبان معتقد هستند که سه موضوع هنوز جای کار دارد: نخست، موسیقی که بزرگترین نقطه ضعف اثر است و کیفیت و هماهنگی لازم را ندارد. دوم اینکه هنوز هم روایتگری جای بیشتری برای مقابله با فرم اثر دارد و شاید روایت بیشتر و البته انتزاعی‌تر همراه با المان‌های کمتر، اثر جذاب‌تری خلق می‌کرد.
و در نهایت، دقت و کیفیت پروداکشن کار. اگر کیفیت موسیقی و پروداکشن تئاتری مثل تئاتر هیدن در این اثر بود، "مادر و افلیج" یک تئاتر کامل می‌شد.

محیا مهدی زاده از «لهجه‌ها» نشان داده که استعداد فوق‌العاده روشنی در صحنه تئاتر ایران است و «مادر و افلیج» یک پیشرفت بزرگ برای اوست.در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را می‌خوانیم:

«عالی واقعا لذت بردم خسته نباشید همیشه همین جور با انگیزه و پویا باشید.»

«به محض ورود، اولین صحنه‌ای که دیدم من رو غافلگیر کرد.جالب بود! آهنگ ابتدا و انتهای کار رو دوست داشتم. اگر در حین کار هم موزیک بود شاید بهتر می شد. تکرار حرکات و دیالوگ‌ها خسته کننده بود.»

«نمایش مفهومی و جذابی بود، تراژدی در سطح بالایی به تصویر کشیده شد.»


عوامل نمایش مادر و افلیج

عوامل نمایش مادر و افلیج عبارتند از:

نویسنده وکارگردان: تمنا ‌پناهی

تهیه‌کننده:لابراتور تئاتر شرق

بازیگران: محیا مهدی زاده و سحر جبار

سایر عوامل نمایش مادر و افلیج
موسیقی بهرنگ ‌عباسپور دستیار اول کارگردان آتین آهون
گروه دستیاران علیرضا ‌افضلی منشی صحنه ‌علیرضا مدرسی


سخن فرواک

اگر شما علاقه‌مند به نمایشی با سبک درام هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش مادر و افلیج از تاریخ 25 مردادماه تا 25 شهریورماه در بوتیک ‌تئاتر ‌ایران ‌- ‌سالن ‌شماره ‌4 به تماشای تئاتر مادر و افلیج بنشینید.



نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024