header

نمایش میدان یاقوت

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/04/17 17:00:00
  • نویسنده: مبینا قندچی
  • بازدید: 10
  • دیدگاه: 0

نمایش میدان یاقوت


نمایش میدان یاقوت نوشته ((بهاره رهنما)) و ((سهراب حسینی)) به کارگردانی خود خانم رهنما به نمایش درامده است. این نمایشنامه برخلاف کارهای قبلی بهاره رهنما که نگاه زنانه داشتند، نیست بلکه هم نگاه زنانه و هم نگاه مردانه به طور متعادل و منظم در کار وجود دارد و این خود نقطه قوت کار محسوب میشود. در واقع ما با یک نمایش عاشقانه به همراه موزیک های نوستالژی زنده را شاهد هستیم که به صورت نقالی و توسط راوی تعریف میشود هستیم.

خلاصه‌ای از نمایش میدان یاقوت

این نمایش روایت گر عاشقانه یک زن به نام یاقوت است که سالیان سال در میدان فردوسی چشم به راه مردی مانده که از او خبری نیست و این بار حکایت نیامدن مرد قصه را به تماشا مینشینیم که با اجرای زنده ترانه های نوستالژی و عاشقانه دهه 50 و 60 ایران تلفیق شده است.

تهیه بلیت: خرید بلیت نمایش "میدان یاقوت"

نقش‌های اصلی نمایش میدان یاقوت 

ما از آغاز نمایش راوی داستان را در صحنه  میبینیم. یکی از نقش‌های اصلی نمایش میدان یاقوت، خود یاقوت است؛ شخصیتی که سالیان سال در میدان فردوسی به انتظار عشق خود مینشست و حضور بازیگر مرد که یاقوت سالها منتظر او بوده است را بازی میکند و ناگفته‌هایی از زبان مردان قدیمی و وفادار به گوش مخاطب میرساند.

نقاط قوت و ضعف تئاتر میدان یاقوت از دید مخاطب

مخاطبان تئاتر میدان یاقوت را یک نمایش کامل و جذاب در همه جوانب معرفی کرده‌اند. همچنین دیدن این نمایش در فضای متفاوت و باز راخیلی مطلوب دانسته‌اند. شنیدن آوازهای نوستالژیک با صدای آقای ((علیرضا شفا)) و بازی فوق‌العاده ((بهاره رهنما)) در نقش "یاقوت" از نظر مسلط بودن بازیگر به متن، انتقال احساسات به مخاطبان، گفتار فی ابداهه، بیان مسایل روز ... را عامل محبوبیت این کاردانشته‌اند. بیشتر بنظر میرسد مخاطب بدنبال پایان اجرا نیست و لذت همدلی با خانم "یاقوت" و تفکر به شیوه منطقی و چالش برانگیز بازیگر آقا، دورهمی دلنشین در ذهن بیننده به یادگار می‌گذارد.

عوامل تئاتر میدان یاقوت 

عوامل تئاتر میدان یاقوت عبارت‌اند از:

نویسنده: بهاره رهنما

تهیه کننده: فرهاد قائمیان

کارگردان: بهاره رهنما

بازیگران: ایوب آقاخانی/ بهاره رهنما/ سلیم نجفی

بازیگر پیشین: محمدرضا آزادفرد

سایر بازیگران: سهیلا مفیدی/ غزاله سیاح/ آرش لازمی زاده/ حدیث سعادتی/ سروشا سادات فاضلی/ عسل شاملو/ فاطمه رحمتی/ آرتینا کریم زاده/ سارینا مولوی/ حلما سادات حسینی

سایر عوامل
مدیر تولید سعید اردشیری طراح نور و صدا رسول دلریش/ حمید سلامی
مشاور هنری ایوب آقاخانی طراح گرافیک و موشن گرافی جاوید علیپور‌
خواننده علیرضا شفا فیلمبردار و ساخت تیزر امیر مبارکی
نوازندگان ماهور پاپهن/ کوروش عبدی/ نیما مهدوی/ آرزو حسینی عکاس رها آزاد
موسیقی ورود تماشاچی آراز احمدی صدا ‌حسن رودباری
گروه کارگردانی ایلیا درگاهی/ سعید اردشیری/ مریم ربیعی/ فرزانه میرزایی نور مهدی محمدی
طراح لباس بهاره رهنما دستیار لباس نگار رئیسی
طراح صحنه علیرضا حیدرزاده مدیر هنری پروژه سپیده ذرات
مدیر صحنه و دستیار لباس مریم ربیعی دستیاران تولید عرفان موسوی/ امیر روشن
در انتها میتوان گفت تئاتر میدان یاقوت نشان دهنده یک اجرای میدانی با داستانی که خیلی از ما آن را میشناسیم. یک داستان رئال درباره یک عشق که در دهه 50 و 60 میگذرد. اگر میخواهید در زمان سفر کنید و به گذشته بروید میتوانید به تماشای این نمایش بنشینید. برای خرید بلیط میتوانید به سایت تیوال سر بزنید.


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024