header

نمایش سیئر

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/06/06 17:00:00
  • نویسنده: علی هاشمی فرد
  • بازدید: 19
  • دیدگاه: 0

نمایش سیئر


نمایش سیئر به نویسندگی مسعود بهمنی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین فردوسی از ۲۱ مرداد لغایت ۲۱ شهریور ماه در پردیس تئاتر شهزاد روی صحنه می‌رود.

در خلاصه‌ی نمایش سیئِر آمده:
در نمایش سیئر قدرت بینایی و البته درک از افراد گرفته شده و آنها بین ماندن یا رفتن از محل زندگی خود بلاتکلیف هستند.
آنها ناتوان در درک محیطی هستند که می‌خواهند به آنجا برسند و همچنین بلاتکلیف بین ماندن یا رفتن از محل زندگی خود. تازه واردی که به جامعه کوران اضافه می‌شود می‌تواند همانند نوری راه را به افراد نشان دهد اما طمع قدرت این اجازه را به او نمی‌دهد.

خرید بلیت نمایش سیئر

نمایش  سیئِر از دید مخاطبان

از دیدگاه مخاطبان، نمایش سیئر یک تجربه درخور و جذاب بود که با هوشمندی و ظرافت قلم نویسنده و چینش زیبای کارگردان، همراهی و همذات‌پنداری را در تماشاگران القا کرد. به باور مخاطبان، نمایش سیئر از معدود اجراهایی بود که در زمینه کار‌های مدرن با سبک و سیاق انتزاعی می‌توان برشمرد. از دیگر نقاط قوت این اثر از دیدگاه مخاطبان، بازیگران با استعداد و روایت هوشمندانه، به همراه قاب‌های تصویری زیبا و ریتم مناسب می توان اشاره کرد. ادامه برخی از نظرات مخاطبان را می‌خوانیم:

• «سیئر تنها نمایش نیست بلکه در این یک ساعت و اندی که به تماشای سیئر میشینی مجموع کل ذهنیات هر آدمی لحظات و زمان خاطرات شیرین و تلخی رو به مفهوم میرسونن باید به تماشای همچین نمایشی رفت باید از این فرصت حتی شده یکبار و اون یکبار مطمئن باش که در ذهنت تلاطمی ایجاد میکنه که دوباره بری و این نمایشو ببینی پس حرفی که ذهن دستور میده و دست عمل میکنه واسه نوشتن این یعنی تعامل داشتن یک نمایش و این نمایش به صورت کلی از ذهن تک تک شما مخاطبین عزیز را هنرمند گل نویسنده با دستان خود عمل و به نمایش ارائه کرده است.»

• «خسته نباشید میگم به تمام عوامل نمایش و کارگردان محترم. به نظرم کاری پر زحمت و بی نقص بود. متن نمایشنامه هم بسیار قابل تامل و تاثیر گذار بود. از هماهنگی بازیگران بسیار لذت بردم.»

• «از بهترین و تاثیرگذارترین دیالوگ‌هایی که دیشب شنیدم این بود: ما فکر می‌کردیم اون بیرون زندگی هست، بود، اما برای ما نبود. ما باختیم، به خودمون. ما عادت کردیم به اون کثافتی که اسمشو غذا گذاشتید و این اتاق ۵۰ متری.»

عوامل نمایش سیئِر

عوامل نمایش سیئِر عبارتند از:

 نویسنده: مسعود بهمنی

کارگردان: حسین فردوسی

تهیه‌کننده: حسین فردوسی

بازیگران: کوروش ‌رجایی، مسعود ‌بهمنی، شیدا ‌قربانی ‌خواه، وحید ‌نوبخت، مهیار ‌شاهی، مهشید ‌قاصدی، محسن ‌برزه، حسین ‌نیروفری، ستایش ‌ابراهیمی، رضا ‌اکبری، ساسان ‌دزوارئی، مهدی ‌توشه ‌جو، سیده ‌هلیا ‌سید ‌حاتمی، فاطیما ‌قربانی ‌نژاد، بهناز ‌حیدری، آتنا ‌اسماعیلی، امیرحسین ‌طهماسبی، پرنیا ‌ثنایی ‌موحد، سورنا ‌محبی، نیما ‌افشار، امیرحسن ‌حدادی ‌(آریا)، رضا ‌حیدری، ارشیا ‌آقاسی، هستی ‌دبیران، هانیه ‌محمدی، غزاله جعفرپور، زهرا ‌عیسوند، مهدخت ‌امینیان، محمد جوادی، محمدرسول ‌حسینخانی و حسین ‌فردوسی

سایر عوامل نمایش سیئر
مدیران تولید حامد موذن فردوسی، مهدیه باقریان مجری طرح علی ‌نصر
اصلاح رنگ و نور امیرحسین ‌سیَر گروه دستیاران ‌کوروش ‌رجایی، مسعود ‌بهمنی، مهدخت ‌امینیان، محمد جوادی
عکاس علی باقری منشی صحنه آیسا لیلان، میتیس ‌مدق
مدیر صحنه محمد جوادی طراح لباس شیما ‌امیدی ‌پور
طراح چهره‌پردازی شانا ‌زیودار


سخن فرواک 

اگرشما علاقه مند به نمایشی با سبک فیزیکال هستید، می‌توانید از تاریخ 21 مرداد لغایت 21 شهریورماه در پردیس تئاتر شهزاد به تماشای تئاتر سیئِر بنشینید.




نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024