header

بهترین بازیگران سینمای جهان

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/01/24 10:02:08
  • نویسنده: پریچهر امامی
  • بازدید: 40
  • دیدگاه: 0

بهترین بازیگران سینمای جهان


پاسخ به این سؤال که بهترین بازیگران سینمای جهان چه کسانی هستند، موضوعی سلیقه‌ای است، زیرا نظرات هرکسی باتوجه‌به پیشینه فرهنگی، ذهنی و... بسیار متفاوت است. این موضوع که بازیگران بسیاری در جهان، نمادین هستند و آن‌ها را با عنوان بازیگران مشهور جهان می‌شناسند را نمی‌توان انکار کرد؛ اما به طور قطعی هم یک نفر را نمی‌توان با عنوان بهترین بازیگر برتر سینما نام برد. بااین‌حال در این مقاله از مجله فرواک قصد داریم به تعدادی از بازیگرانی که در تاریخ سینما افسانه‌ساز شده‌اند و با نبوغ و استعداد خود، تأثیر بسیاری بر بازیگری گذاشته‌اند، اشاره کنیم.

7 بازیگر مشهور جهان در سینما


1.مارلون براندو

همفری بوگارت در توصیف مارلون براندو چنین گفته است "ما با کت‌شلوار و کروات در پی تسخیر دنیا بودیم، اما براندو با یک زیرپوش رکابی به این مهم دست‌یافت." چنین توصیفی از بوگارت، نشان‌دهنده بزرگی و نبوغ براندو است. از او به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازیگران سینما یاد می‌شود که او را در دستة بازیگران مشهور جهان قرار می هد. به این معنی که کاملاً در نقش‌هایش غوطه‌ور می‌گردد. او به‌خاطر ایفای نقش در طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های مختلف یکی از توانمندترین بازیگران مشهور جهان است.

او علاوه بر بازیگری، حرفه کارگردانی را نیز پیش گرفته است. بعضی از معروف‌ترین فیلم‌های براندو عبارت‌اند از: اتوبوسی به نام هوس، در ساحل و پدرخوانده. مارلون براندو در فیلم اتوبوسی به نام هوس، نقش شوهر خشن و بی‌ثباتی را بازی کرده است که اولین جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را نیز به دست آورد.

2.مرلین مونرو

مرلین مونرو بی شک یکی از مشهورترین بازیگران زن جهان در تاریخ سینمای کلاسیک به‌حساب می‌آید. او خواننده و بازیگری دوست‌داشتنی بود. مونرو، در فیلم‌های بسیاری مانند: همه چیز درباره ایو، نیاگارا، خارش هفت‌ساله، رود بی‌بازگشت، ایستگاه اتوبوس و... ایفای نقش کرد. بااین‌حال، مونرو با بازی در فیلم دختران گروه کر به ستاره تبدیل شد. با وجود محبوبیت و درخشندگی، مونرو موفق به دریافت اسکار نشد. او علاوه بر بازیگری و خوانندگی، نویسنده چندین کتاب هم بوده است. او در فیلم خارش هفت‌ساله، نقش دختری را دارد که با مردی ازدواج کرده و بحران میان‌سالی را تجربه می‌کند. صحنه معروف او که در آن روی یک توری ایستاده و سعی دارد دامن لباسش را در باد نگه دارد، یکی از نمادی‌ترین لحظات، در تاریخ سینما ثبت شده است.

دوره تخصصی بازیگری

ثبت نام "دوره تخصصی بازیگری" توسط مجموعه فرواک هنر آغاز شد. این دوره ها در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و حرفه ای در قالب 12 جلسه با آموزش اساتید مجرب از جمله حسن معجونی، محمد‌هادی عطایی و... برگزار می شوند. دانشجویان گرامی پس از قبولی در آزمون پایانی، مدرک کتبی معتبر اخذ خواهند کرد که با اخذ این گواهی از مجموعه فرواک هنر، شانس حضور در پروژه های اختصاصی این مجموعه و همچنین پروژه های مختلف سینمایی را خواهند داشت. جهت آگاهی بیشتر از دوره ها بر روی مشاهده دوره کلیک کنید.

brose

3.آل‌پاچینو

می‌توان پاچینو را از بهترین بازیگران دهه 70 دانست. آل پاچینو بی شک در زمرة بازیگران مشهور جهان قرار می‌گیرد که چشمان او توانایی صحبت با مخاطب را دارند و او در این امر نابغه‌ای تکرارنشدنی است. او با بازی در فیلم‌ پدرخوانده، مشهور شد و با فیلم‌های سرپیکو، بعدازظهر سگی، مترسک و پدرخوانده 2 تبدیل به افسانه شد. پدرخوانده 2 و بعدازظهر سگی، نامزدی جایزه اسکار را برایش رقم زدند، اما موفق به دریافت آن نشد. بااین‌حال، او برنده جوایز متعددی چون 1 اسکار، 1 بفتا، 2 امی، 2 تونی و 4 گلدن‌گلوب شده است.

4.آدری هپبورن

در دنیای سینما آدری هپبورن معروف به آخرین معصوم سینما است. او یکی از تأثیرگذار‌ترین زنان در زمرة مشهورترین بازیگران جهان در تاریخ سینما است؛ نه فقط به دلیل ظاهر جذاب و بازیگری‌اش، بلکه به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌ای که انجام داد. او در فیلم تعطیلات رمی به شهرت رسید که در این فیلم نقش پرنسس را بازی کرد. شاهزاده خانمی که از زندگی محدودکننده خود فرار می‌کند و با یک خبرنگار رابطه عاطفی دارد. بازی در این فیلم برای او جایزه اسکار را به همراه داشت. او جزء معدود هنرمندانی بود که هر 4 جایزه معتبر اسکار، امی، گرمی و تونی را از آن خود کرد. همچنین مدافع سرسخت اهداف بشردوستانه و سفیر حسن نیت یونیسف بود.

5.رابرت دنیرو

رابرت دنیرو را می‌توان بازیگر محبوب اسکورسیزی دانست چرا که او در 9 فیلم از اسکورسیزی ایفای نقش کرده است. او پس از بازی در پدرخوانده جزوبازیگران مشهور جهان به شمار می رود که در واقع می گویند سرچشمه محبوبیت او بازی در پدرخوانده2 بود. توانایی‌های وسیع دنیرو در ایفای نقش جوانی دون کورلئونه،سبب شیفتگی اسکورسیزی به او شد. از بهترین فیلم‌های او می‌توان پدرخوانده 2، راننده تاکسی و گاو خشمگین را نام برد. پدرخوانده2 او را موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد و بازی در گاو خشمگین او را موفق به بردن اسکار بهترین بازیگر مرد و همچنین گلدن گلوب کرد.

6.آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز را نمی‌توان فقط بازیگر دانست، بلکه او نویسنده و تهیه‌کننده هم هست و علاوه بر این که او از مشهورترین بازیگران جهان است، در دنیای کارگردانی نیز شهرت دارد. نقش‌آفرینی او در فیلم سکوت بره‌ها و همچنین بازمانده روز، موردتوجه نسل‌های مختلف است. در دهه 70 میلادی بسیار سروصدا به پا کرد و به او لقب بهترین بازیگر مرد بریتانیا را اختصاص دادند. هاپکینز با فیلم شیر در زمستان فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد که از قضا، با موفقیت تجاری و 3 جایزه اسکار همراه شد. در سن 83 سالگی، با بازی در فیلم پدر برای نقش مردی که با زوال عقل دست‌و‌پنجه نرم می‍کند توانست اسکار را از آن خود کند. نکته جالب این است که ملکه الیزابت دوم لقب اشرافی ((سر)) را به او اختصاص داده است.

7.ناتالی پورتمن

بدون شک وقتی نام ناتالی پورتمن در میان باشد، ماتیلدای لئون حرفه‌ای در ذهن همگان نقش می‌بندد. بازی بی‌نظیر یک نوجوان ۱۲ساله در این فیلم و همراهی ستارگانی چون ژان رنو و گری اولدمن او را به ستاره‌ای درخشان بدل کرد. بی شک او را می‌توان بازیگر مشهور جهان نامید که به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم قوی سیاه جایزه اسکار را برای خودش کرد. می‌توان این‌چنین گفت که او یک نماد در فرهنگ عامه است و جوایز متعددی را برای بازیگری خود دریافت کرده است.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین بازیگران سینمای جهان پرداختیم. بی‌شک اگر بخواهیم همه بازیگران مشهور جهان را نام ببریم، به لیستی بلندبالا برمی‌خوریم و جای خالی بعضی از آنان نیز در این لیست حس می‌شود. اگر شما عزیزان به بازیگری، سینما و تماشای فیلم علاقه‌مند هستید، می‌توانید به دیگر مقالات تخصصی مجله فرواک در این زمینه مراجعه فرمایید.


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024