header

نمایش ستوان اینیشمور

نمایش ستوان اینیشمور

بازدید: 9

دیدگاه: 1

نمایش ستوان اینیشمور


نمایش90 دقیقه‌ای ستوان اینیشمور، به نویسندگی مارتین ‌مک ‌دونا وکارگردانی هستی حسینی از 22 شهریورماه 1403 لغایت 15مهرماه 1403 در خانه ‌هنر ‌دیوار روی صحنه می‌رود. کارگردان نمایش ستوان اینیشموراین نمایشنامه را اثری وسوسه‌برانگیز دانست که می‌تواند آینه‌ای در مقابل مخاطبش باشد.

ستوان اینیشمور آمده:«چهار تا آدم کشته شده، دو تا گربه، موهای من خراب شده، قلب شکسته خواهرم، همه اش به خاطر اینه که تو رفته بودی ولگردی؟»

هستی حسینی کارگردان و نمایشنامه ستوان اینیشمور گفت:« نمایشنامه ستوان اینیشمور موضوع‌های انسانی را هدف قرار می‌دهد و موضوع انسان در هر شرایط و زمانی می‌تواند مورد بحث قرار گیرد. به‌ نظرم اجرایی با شیوه و نگاه جدید به این نمایشنامه در این شرایط کارآمد است. کانسپت اجرایی ما مثل سایر اجراهایی که گروه تئاتر مستقل تهران در این سال‌ها از نمایشنامه‌های مطرح جهان اجرا کرده رنگ و بوی خود را دارد. نمایشنامه ستوان اینیشمور هجو خشونت است. در شرایط کشورهایی مثل ایرلند در اواخر قرن بیستم که به شرایط امروز ما هم بی‌ارتباط نیست، بی‌قانونی و هرج و مرج ذاتا خشونت‌آفرین است. خشونت بی‌شکل و کمدی سیاه و گروتسک در این نمایشنامه دستمایه ما برای خلق موقعیت‌های نمایشی و ژست‌های بازیگران روی صحنه است. بازیگران با آمادگی جسمانی، کمدی موقعیت مد نظر من را می‌سازند و با استفاده از طراحی صحنه، لباس و طراحی صدا موقعیت تازه‌ای را شکل می‌دهند.»

خرید بلیت نمایش ستوان اینیشمور

نمایش ستوان اینیشمور از دید مخاطبان

تماشاگران نمایش ستوان اینیشمور، تجربه بسیار خوبی از دیدن اثر ستوان اینیشمور داشته‌اند. اجرای عالی بازیگران و هماهنگی آنها با یکدیگر توانسته بر لذت تماشای نمایش ستوان اینیشمور بیفزاید. ترکیب ریتم سریع با طنزهای پیوسته، به خوبی توانسته توجه مخاطبان را جلب کند و از خستگی آن‌ها جلوگیری کند.

طراحی صحنه و دکور نیز نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری جو نمایش دارند. ساده ولی کاربردی بودن طراحی می‌تواند به درک بهتر مضمون و انتقال حس نمایشی کمک کند. به نظر می‌رسد که نمایش ستوان اینیشمور توانسته به خوبی تعادل بین عناصر بصری و اجرای بازیگران را برقرار کند، که به تجربه کلی مخاطب کمک شایانی می‌کند.در نهایت این نوع نمایش‌ها که هم زمان سرگرم‌کننده و آموزنده هستند، به خاطر توانایی‌شان در نقل داستان و ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

 عوامل نمایش ستوان اینیشمور

عوامل نمایش ستوان اینیشمور عبارتند از: 

نویسنده: مارتین ‌مک ‌دونا

طراح وکارگردان: هستی ‌حسینی

بازیگران: پویا انصاری، امیر باباشهابی، علی دالوند، حمید عاشوری، محمد عبدالوند، عاطفه کوشکی، امیرحسین ویژگی

سایر عوامل نمایش ستوان اینیشمور
طراح صحنه هستی ‌حسینی طراح لباس هستی ‌حسینی
طراحی و ترکیب صدا حمیدرضا حسینی موسیقی ‌حمیدرضا حسینی
منشی صحنه کیمیا ‌سوبری اصلاح رنگ و نور تئاتر ‌مستقل ‌تهران
عکاس ساینا قادری مشاور رسانه ای فریبرز ‌دارایی

سخن فرواک 

اگر شما نیز علاقه‌مند به تماشای نمایشی با سبک کمدی سیاه هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش ستوان اینیشمور از 22 شهریورماه 1403 لغایت 15مهرماه 1403 در خانه ‌هنر ‌دیوار به تماشای نمایش ستوان اینیشمور بنشینید.

نویسنده: علی هاشمی فرد


نظرات کاربران

محمد حسن جعفری

1403/07/02 08:25:34

این نمایش به کارگردانی آقای معجونی فوق العاده بود

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024