header

نمایش جیب هایی پر از نان

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/04/11 20:00:23
  • نویسنده: سارا فرخنده طینت
  • بازدید: 46
  • دیدگاه: 4

نمایش جیب هایی پر از نان


حرف‌های وحید رهبانی، مترجم نمایش جیب‌هایی پر از نان این گونه در خصوص این نمایش گفته است: "دیدن همین عبارت غریب و نیز دیدن نام ویسنی یک، بر آگهی یک اجرا، دو سبب کافی خواهد بود تا مغزمان به قلقلک بیفتد و برای خرید بلیت نمایش، هرچه زودتر اقدام کنیم."

اما هنوز دلایل بیشتری برای تماشای "جیب‌هایی پر از نان" وجود دارد. نمایشی که در آن سارا بهرامی پس از ۱۶۰۷ روز، بیش از چهار سال، به همراه فرزین محدث و علی حیدری به صحنه‌ی نمایش قدم می‌گذارد. این نمایش60 دقیقه‌ای، شاید آنجا برایتان جالب‌تر شود که بدانید دو شخصیت عروسکی نیز در این اجرا حضور دارند.

خلاصه‌ای از نمایش جیب‌هایی پر از نان

نمایش "جیب‌هایی پر از نان" نوشته‌ی ماتئی ویسنی‌یک، مهم‌ترین نمایشنامه‌نویس رومانی است. او که تا امروز بیش از 60 نمایشنامه به زبان‌های رومانیایی و فرانسوی دارد، درباره‌ی خود می‌گوید: «من مردی هستم که میان دو فرهنگ زندگی می‌کنم، میان دو احساس، مردی هستم که ریشه‌هایش در رومانی است و بال‌هایش در فرانسه.»

در یادداشت وحید رهبانی، مترجم نمایشنامه، آمده: در این نمایشنامه با جفتی مانند و نامانند به دی دی و گوگو طرف هستیم که می‌بافند و بافته می‌شوند. نویسنده شما را ترغیب می‌کند به اندیشه در پرسش‌های بنیادین وجود.

اگر علاقمند به اندیشیدن در مورد مسائلی بنیادی چرایی بودن و زیست هستید؛ می توانید با خرید بلیت نمایش جیب هایی پر از نان در هفته اخیر به تماشای این نمایش بنشینید.

تهیه بلیت: خرید بلیت نمایش "جیب‌هایی پر از نان"

نمایش جیب‌هایی پر ازنان از دید مخاطبان



بسیاری از مخاطبان با دیدن این اثر، از نمایش در انتظار گودو یاد کرده بودند. از دید مخاطبان، تماشای تئاتر جیب‌هایی پر از نان می‌تواند برای مخاطبان حرفه‌ای تئاتر، افرادی که به فلسفه و دیدن تئاترهای فلسفی علاقمندند بسیار لذت‌بخش باشد.
گریم حرفه‌ای و بازی‌های درخشان سارا بهرامی، با وجود مصدومیت شدید، و فرزین محدث بسیار مورد توجه قرار گرفت و تحسین شد. حضور شخصیت عروسکی نیز برای بسیاری غافلگیر کننده و جالب بود.

در ادامه مختصری از این نظرات را می‌خوانیم:
  • «برخی از آثار ابزورد تمایل بخصوصی به کهن‌الگوها و آیین‌ها دارن. هدف اصلی از این کار، پرتاب کردن مخاطب از هستی مدرن سست و بی‌رمق به همون مفاهیم بنیادینه که در طول نمایش با طرح سوال بهشون می‌پردازه.»

  • «تم های لازم برای یک نمایش ابزورد در اینجا وجود داشت و تا حد مناسبی پرداخته شده بود. بازی ها قطعا درخشان بود و من از آن لذت بردم. سارا بهرامی و فرزین محدث انرژی زیادی گذاشتند و البته به خصوص سارا بهرامی که با وجود مصدومیتش در صحنه حاضر شده بود و من از ابتدا احساس کردم نحوه راه رفتنش بخشی از اکت او باشد.»

  • «نمایش من رو یاد در انتظار گودو انداخت. کاملا فلسفی و شاعرانه. بازیگر ها واقعا شش دانگ بودن مخصوصا سارا بهرامی و زمانی که فهمیدم با پای آسیب دیده داره اون اجرای سخت رو میره نظرم راجع بهش عوض شد چون فکر میکردم نمیتونه رو صحنه خوب باشه اما برعکس چیزی که فکر میکردم بود. فرزین محدث عالی بود. دیدن بازیگر با اون گریم جذاب بود. در کل من این نمایش رو پیشنهاد میکنم.»

  • «داستان استعاره از افرادی که به جای جستجوی مشکل درون خود، درگیر حل مشکلات دیگران می شوند در حالی که اولویت نجات وجود خودشان را که در چاه مذلت گرفتار شده، فراموش می کنند. دوگانه گرایی یکی از مضامین مرکزیِ محتوایی و فرمی این نمایش است به نحویکه این دوگانه گرایی در سطوح مختلف اثر ساری و جاری بوده و بارزترین نمود آن که تضاد رنگهای سیاه و سفید به وفور به کاررفته در اکسسوار صحنه می باشد. در نهایت این اثر برای مخاطبانی که در پی اندیشه ورزی و تشنه چالشهای فکری و فلسفی می باشند به شدت توصیه می گردد.»

عوامل نمایش جیب‌هایی پر ازنان

عوامل نمایش جیب هایی پر از نان عبارتند از:

نویسنده: متئی ویسنی یِک

مترجم: وحید ‌رهبانی

تهیه‌کننده: جلال ‌تیموری

کارگردان: علیرضا گودرزی

بازیگران: سارا ‌بهرامی / فرزین ‌محدث / علی ‌حیدری

عروسک گردانان: علیرضا ‌افیونی / مبین ‌آریا

سایر عوامل:

دستیار یک کارگردان و برنامه ریز غزال فرخندی طراح صدا عزیز اکبری
دستیار دوم کارگردان محمدرضا محمدی طراح گرافیک علیرضا دربانی
دستیار تهیه و تولید نرگس ذوالقدر ساخت تیزر محمدصادق زرجویان، علی غیاثوند، علی پاکزاد
مدیر صحنه مهدی اقبالی تبلیغات کت استودیو
مجری طرح ایمان یزدی عکاس محمدصادق زرجویان
طراح صحنه علیرضا گودرزی روابط عمومی ختن تهرانی
طراح لباس شیدا زواری عکاس پشت صحنه امیرعلی سیدجلالی
طراح گریم بهاره اسدی موشن گرافی امیرحسین ستوده نسب
مجری گریم فاطمه پیری ساخت آکسسوار سارا تهرانی
طراح نور آرمان فیاض طراحی شخصیت بهنام معیریان
دستیار ساخت قطعات گریم سارا خندان دوخت لباس زهرا بهرامی


سخن آخر

در پایان، اگر شما هم علاقمندید به پرسش‌های بنیادین وجود انسان بیاندیشید ، می‌توانید در یکی از روزهای 12 تیر تا 24 مرداد با خرید بلیت نمایش جیب‌هایی پر از نان در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان به تماشای این اثر بنشینید.


نظرات کاربران

باسمن

1403/04/11 19:37:37

جالب بود، ترغیب شدم بلیت این نمایش رو تهیه کنم

نسترن

1403/04/13 19:49:55

این طور که از توضیحات مشخص هستش، نمایش عمیق و قابل تاملی باید باشه 💡🤔

فاطمه حسینی

1403/05/10 15:07:36

بسیار عالی

علی فرد

1403/05/15 19:25:44

ترغیب به دیدن این نمایش شدم.

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024