header

نمایش بچه

نمایش بچه

بازدید: 14

دیدگاه: 0

نمایش بچه


نمایش60 دقیقه‌ای بچه، به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرهادنیا از 20 شهریورماه لغایت 20 مهرماه 1403 در تالار ‌مولوی‌-‌سالن ‌اصلی روی صحنه می‌رود.

در خلاصه‌ی نمایش بچه  آمده: 
"خانواده ای از کائنات درخواست بچه میکنند تا اینکه روزی یک بچه درِ آن خانه آنها را می زند."

به گفته مرتضی فرهادنیا، نمایش بچه به مواردی اشاره دارد که ما در زندگی عادی خود آن‌ها را در کنار خود داریم، اما قدرشان را نمی‌دانیم و مسئله بعدی که به آن توجه داشته‌ایم، موضوع گیاه‌خواری است.


خرید بلیت نمایش بچه

نمایش بچه در جشنواره تئاتر فجر

نمایش بچه، پیش از این در جشنواره تئاتر فجر و در بخش دانشجویی شرکت کرده بود و در همان سال توانست برای سه رشته کاندید شود. در ادامه صحبت‌های مرتضی فرهادنیا، نویسنده و کارگردان، در جشنواره تئاتر فجر را می‌خوانیم.

مرتضی فرهادنیا گفت: «نمایش بچه به مواردی اشاره دارد که ما در زندگی عادی خود آن‌ها را در کنار خود داریم، اما قدرشان را نمی‌دانیم و مسئله بعدی که به آن توجه داشته‌ایم، موضوع گیاه‌خواری است.»
وی افزود: «در مسیر تولید همچون گروه‌های دیگر، با مشکلاتی مواجه بودیم. برای مثال در مدت زمان یک ماه باید این اثر را آماده اجرا می‌کردیم. نمایش ما متکی بر نور، دکور، صحنه، صدا و گریم است و این مسئله چالش بسیار بزرگی برای ما بود. همچنین باید با افرادی که برخی از آن‌ها برای اولین بار حضور روی صحنه تئاتر را تجربه می‌کنند، نمایشی درخور تماشاگران را به سرانجام می‌رساندیم.»
فرهاد نیا در ادامه گفت:«بسیار خرسندم که بخش دانشجویی به جشنواره تئاتر فجر اضافه شده است. اتفاقی که شعار جشنواره یعنی «امید، نشاط و همدلی» را نیز همراه خود دارد، چراکه این شعار عموما در بخش دانشجویی به صورت کامل معنا پیدا می‌کند. اضافه شدن این بخش باعث ایجاد امید در دانشجویان شد، خصوصا افرادی که برای اولین بار حضور در محیط حرفه‌ای را تجربه می‌کنند. این جشنواره باعث ایجاد نشاط در میان اعضای گروه ما شد و افرادی که در جشنواره شرکت نکردند، امیدی برای شان به وجود آمد که در سال‌های بعد بتوانند وارد این رقابت شوند. همچنین اگر همدلی در میان اعضای گروه وجود نداشت، نمی‌توانستیم در این مدت اندک این نمایش را آماده حضور در جشنواره کنیم.»


عوامل نمایش بچه 

عوامل نمایش بچه عبارت‌اند از: 

نویسنده وطراح وکارگردان: مرتضی ‌فرهادنیا

تهیه‌کننده:  سامان ‌خلیلیان

بازیگران : نفیسه ‌پیری / حسین ‌صحرایی / حسین ‌هاشم ‌پو / الطاف ‌ابراهیمی / اصغر ‌اکبری / آیناز ‌رهبردهقان / هلیا ‌کسائی / سعید ‌اعتمادی


سایر عوامل نمایش بچه
طراح لباس رویا فضلی طراح چهره پردازی بهراد صفاری
مجری طرح حسین عبدالهی منشی صحنه کیمیا روح اله زاده
مدیر تبلیغات بهار شریفی


سخن فرواک
اگر شما علاقه‌مند به نمایشی با سبک رئالیسم جادویی هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش بچه از تاریخ 20 شهریور ماه لغایت 20 مهرماه 1403 در تالار ‌مولوی‌-‌سالن ‌اصلی به تماشای نمایش بچه بنشینید.

نویسنده: علی هاشمی فرد


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024