header

فیلم نیلگون

فیلم نیلگون

بازدید: 15

دیدگاه: 0

فیلم نیلگون


فیلم سینمایی نیلگون نوشته ((بابک کایدان)) در سال 1398 ساخته شد. کارگردانی این اثر توسط ((حسین سهیلی‌زاده)) بعد از کارگردانی 23 سریال تلویزیونی و خانگی به عنوان اولین ساخته سینمایی ایشان انجام شده است. از جمله اثرهای کارگردان میتوان به سریال‌ "ملکه گدایان"، "عقرب عاشق" و "مانکن" اشاره کرد که بلافاصله بعد از سریال خانگی "مانکن" ساخت این اثر شروع شد. تهیه کنندگی این فیلم را ((ایرج محمدی)) برعهده داشه که تهیه کنندگی سریال های بسیاری همچون "خانه پدری"، "باران عشق"، "خانه به دوش"، "خوش نشین ها"، "دلدادگان" را در کارنامه خود دارد. 

فیلم سینمایی "نیلگون" به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نرسید که دلیل آن را به پایان نرسیدن مراحل فنی و فیلمبرداری اعلام کردند. مراحل آماده سازی فیلم سینمایی "نیلگون" باشیوع بیماری کرونا و نیمه تعطیل شدن سینماها همزمان  شد و بعد از آن نیز به دلیل ترافیکی در اکران فیلم‌ها وجود داشت اکران فیلم انجام نشد اما سرانجام در 19 اردیبهشت 1403 توسط پردیس آزادی پخش شد و به روی پرده سینماهای کشور رفت.

در فیلم سینمایی "نیلگون" حدود 5 بازیگر جلوی دوربین  رفته‌اند که میتوان گفت یک اثر کم بازیگر و با تعداد شخصیت‌های کم ساخته شده که میامگین سنی آنها حدود 54 سال میباشد. همکاری ((حسین سهیلی‌زاده)) کارگردان نیلگون با بازیگرانی چون ((میترا حجار)) و ((آناهیتا درگاهی)) برای اولین بار در این کار صورت گرفته است.

داستان فیلم سینمایی "نیلگون" درباره زندگی دختر و پسرجوانی است که در مواجهه با مسایل مختلف خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

تهیه بلیت: خرید بلیت فیلم نیلگون

نقاط قوت و ضعف فیلم سینمایی نیلگون 

برخی از بینندگان به شروع خوب فیلم اشاره کرده و آن را جذاب دانسته‌اند. این فیلم توانسته است در ابتدا مخاطب را با خود همراه کند، اما به تدریج از کیفیت آن کاسته شده است. بسیاری از مخاطبان به ضعف‌های داستان و کارگردانی حسین سهیلی‌زاده اشاره کرده‌اند. آنها معتقدند که فیلم به چارچوب‌های تکراری و غیرواقعی دچار شده و این موضوع باعث افت کیفیت آن شده است. در حالی که برخی از بینندگان از پیام اجتماعی فیلم و روایت آن درباره مشکلات زندگی استقبال کرده‌اند. به طور کلی، نظرات مخاطبان نشان‌دهنده‌ی ترکیبی از انتقادات و تحسین‌هاست که بر روی جنبه‌های مختلف فیلم متمرکز شده‌اند.

عوامل فیلم سینمایی نیلگون

کارگردان: حسین سهیلی‌زاده

تهیه کننده: ایرج محمدی

نویسنده: بابک کایدان

بازیگران: محمدرضا فروتن/ میترا حجار/ همایون ارشادی/ آناهیتا درگاهی/ سام درخشانی

سایر عوامل
مدیر تولید فرزین فرزندنیا صدابرداران مهدی آزادی/ علی ظهوری
مدیر فیلمبرداری رضا شیبانی مشاور رسانه‌ای ‌آیدین ‌نادری
مدیر برنامه‌ریزی مسعود میمی طراح صحنه سهیل میرسپاسی
دستیار اول کارگردان امین محمودی طراح گریم عبدالله اسکندری
مدیر تدارکات محسن عابد تدوین امین عابدی‌
منشی صحنه گل کوشان عکاس هلیا ‌رضایی

سخن آخر

اگر به جز افرادی هستید که اثرهای حسین سهیلی‌زاده را دنبال میکنید، فیلم نیلگون میتواند گزینه مناسبی برای تماشا باشد. برای خرید بلیت فیلم نیلگون میتوانید به سایت سینماتیکت سر بزنید.


نویسنده: مبینا قندچی


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024