header

فیلم یادگار جنوب

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/04/27 18:00:00
  • نویسنده: مبینا قندچی
  • بازدید: 53
  • دیدگاه: 0

فیلم یادگار جنوب


فیلم سینمایی یادگار جنوب به کارگردارنی ((حسین دوماری)) و ((پدرام پورامیری)) دومین کار مشترک این دو نفر در جایگاه کارگردان میباشد. این دو کارگردان، نگارش دو اثر "شنای پروانه" و سریال "یاغی" را در کارنامه خود دارند. ((حسین دوماری)) و ((پدراوم پورامیری)) با همان فیلم اولشان به همه ثابت کردند که در زمینه ساخت اثر در ژانر اجتماعی تسلط کافی دارند. فیلم "جان‌دار" اولین فیلم این دو کارگردان در سال 97 ساخته شد و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو شد مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت. فیلم یادگار جنوب نیز در ژانر خانوادگی در سال 1401 ساخته شد که در چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی فجر حضور پیدا کرد. فیلمنامه فیلم یادگار جنوب روایت غیرخطی دارد که تماشاگر در حین دیدن فیلم حیرت زده میشود. دیدگاه کارگردان در آخر فیلم این گونه بود که اگر در گذشته بمانید از آینده باز می‌مانید. گریم متفاوت صابر ابر در یادگار جنوب مخاطب را تا مدتی از نمایش فیلم غافلگیر می‌کند. یادگار جنوب به تهیه‌کنندگی مجتبی رشوند تنها اثر در جشنواره فیلم فجر بود که کاملا در بخش خصوصی ساخته شده است و سرمایه‌گزار خصوصی دارد.

خلاصه‌ای از فیلم سینمایی یادگار جنوب 

داستان فیلم سینمایی یادگار جنوب از نشان دادن عشق یک دختر و پسر آغاز میشود که میخواهند با یکدیگر ازدواج کنند اما این در حالی است که دختر عاشق قصه در کماست. ازدواج آنها با شرایطی که دختر در کماست شرایط پیچیده‌ای را به وجود می‌آورد.

فیلم سینمایی یادگار جنوب از نگاه مخاطبان

 فیلم سینمایی یادگار جنوب یکی از پربازدیدترین فیلم‌های چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر بود. یکی از نقاط قوت کار، روایت غیرخطی فیلمنامه است که در کنار کارگردانی خوب باعث ایجاد این اثر حیرت‌انگیز باشد. بازی‌های خوب ((الناز شاکر دوست)) و ((وحید رهبانی)) یکی از دلایل پرمخاطب بودن این فیلم است. گریم متفاوت ((صابر ابر)) در یادگار جنوب مخاطب را تا مدتی از نمایش فیلم غافلگیر می‌کند. گفته شده گریم ((صابر ابر)) آن‌قدر سنگین بود که گاهی در هنگام اجرای گریم بیهوش می‌شد. در مقابل تعدادی از مخاطبان بودند بر این باور بودند که داستان فیلم می‌توانست جذاب‌تر باشد تا این فیلم به یک اثر فوق‌العاده تبدیل شود.

گریم باورنکردنی صابر ابر در فیلم سینمایی یادگار جنوب 

به گفته حسین دوماری کارگردان فیلم سینمایی یادگار جنوب: این نقش را هیچ کسی مثل صابر نمی‌توانست بازی کند ولی گریمی غیرقابل شناسایی انتخاب کردیم که با سن و سال و شخصیت کاراکتر ما تناسب داشته باشد و مخاطب هم پیش‌زمینه نسبت به آن نداشته باشد. امیری هم گفت که صابر ابر برای نقش و گریم سنگینی که داشت یک شب به مدت دو ساعت بیهوش شد ولی قبول کرده بود که در سکانسی کوتاه بازی کند.

صابر ابر نیز در یک پست اینستاگرامی که منتشر کرد، اینگونه نوشته  است:

«عشق دزدی کردم

تجربه ای عجیب و زیبا از فیلم یادگار جنوب

عکس ها را احمدرضا شجاعی برداشته و مربوط به صحنه هایی از فیلم است.

از پدرام و حسین عزیزم ممنونم برای این اعتماد و از مونای نازنین برای گریم درجه یک و سارای عزیز برای لباسم که بسیار در طراحی نقش کمک کرد.

خلاصه که سینما برای من نقاشی جدیدی‌ست که گاه در نوری جلوه میکند و گاه نه!

فیلم در حال حاضر اکران است»

عوامل فیلم سینمایی یادگار جنوب


نویسنده و کارگردان: حسین دوماری/ پدرام پورامیری

تهیه کننده: مجتبی رشوند

بازیگران: وحید رهبانی/ الناز شاکردوست/ پژمان جمشیدی/ مسعود کرامتی/ ساناز سعیدی/ حضور سحر دولتشاهی/ صابر ابر

سایر عوامل
مجری طرح سعید زمانیان طراح لباس سارا سمیعی
مدیر فیلمبرداری میلاد پرتوی رنگ‌آمیزی تصاویر مهران دوستی‌
صدابردار امیرنوبخت طراح جلوه‌های ویژه میدانی آرش آقابیگ
تدوین پویان شعله‌ور طراح جلوه‌های ویژه بصری امیر ولی‌خانی
طراحی و ترکیب صدا علیرضا علویان مدیر برنامه‌ریزی ‌صالح جوان
جانشین تهیه سید مهدی مرتضایی دستیاراول کارگردان دستیاراول کارگردان
مدیر تولید محمدرضا دلنوازی منشی صحنه مرجان تاجیک
طراح چهره‌پردازی مونا جعفری عکاس احمدرضا شجاعی
طراح صحنه محمد حسین کرمی مشاور رسانه‌ای مریم قربانی‌نیا

سخن فرواک

اگر فیلم های "جاندار"،"شنای پروانه" و سریال "یاغی" را دیده باشید و به این ژانر از فیلم ها علاقه داشته باشید؛ می توانید اثر جدید ((حسین دوماری)) و ((پدرام پورامیری)) با نام فیلم یادگار جنوب را در سینماهای سراسر کشور از تیرماه 1403 تماشا کنید. برای تهیه بلیت میتوانید به سایت سینماتیکت سر بزنید.


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024