header

نمایش سی نورا

نمایش سی نورا

بازدید: 19

دیدگاه: 0

نمایش سی نورا


نمایش سی نورا به کارگردانی امیر فراهانی و با نویسندگی فرزین نوبرانی، از از 08 مهرماه 1403 تا 11آبان ماه ۱۴۰۳ در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی با تهیه‌کنندگی نوید محمدی نوقی‌زاده و دراماتورژی محمد امیریاراحمدی  به بررسی موضوعات عمیق انسانی می‌پردازد و تلاش دارد تا مخاطبان خود را به تفکر و تأمل دعوت کند.


خلاصه ای از نمایش سی نورا

در خلاصه‌ی نمایش سی نورا آمده: 

نورا همسر موسیقیدان مشهوری است که شوهرش برای برگزاری کنسرتی مهم مجبور می‌شود یکی از اعضای قدیمی ارکستر خود را اخراج کند و این تصمیم زندگی خصوصی نورا را با بحرانی سخت مواجه می‌سازد. او باید با عواقب این تصمیم که بر روی روابط خانوادگی و اجتماعی آن‌ها تاثیر می‌گذارد، دست و پنجه نرم کند و در برابر چالش‌های احساسی و فشارهایی که از جانب جامعه و افراد نزدیک به او ایجاد می‌شود، مقاومت کند. داستان به بررسی اثرات این بحران بر هویت نورا و تلاش‌های او برای یافتن صدای خود در دنیای مردانه موسیقی می‌پردازد.این نمایش با رویکردی نو و شیوه اجرایی جدید به بازخوانی داستان «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن می‌پردازد و دیدگاه متفاوتی به شخصیت زن در جامعه ارائه می‌دهد. سی نورا با نگاهی پست‌مدرن، داستان یک رهبر ارکستر و سازنده موسیقی ملی نروژ را به تصویر می‌کشد. سی نورا به بررسی روابط انسانی و چالش‌های اجتماعی ناشی از عدم شناسایی و قدردانی از استعدادهای زنان می‌پردازد.

نمایش سی نورا از دیدگاه مخاطبان

از نگاه تماشاگران نمایش سی نورا، کارگردانی هوشمندانه‌ای که در اثر وجود داشت، واقعاً به ظرافت‌های درونی داستان و کاراکترها عمق می‌بخشید. وجود شخصیت‌های واقعی و با پس‌زمینه‌های قابل تامل، بر گیرایی نمایش افزوده بود. بازی محسن حسینی در نقش خدمتکار هم توانسته بود به خوبی احساسات را منتقل کند و به جذابیت کار کمک کند.

به اعتقاد مخاطبان نمایش سی نورا، موسیقی، دکور و لباس‌ها در  نمایش سی نورا به خوبی هماهنگ و متناسب با متن داستان طراحی شده‌اند. موسیقی می‌تواند به شدت بر احساسات و جو نمایش تأثیر بگذارد و در کنار دکور و لباس‌ها، یک محیط جذاب و دیدنی را برای تماشاگران ایجاد کند. دکور عالی می‌تواند فضای داستان را به خوبی منتقل کند و لباس‌های مناسب شخصیت‌ها، به عمق‌ بخشی به شخصیت‌ها و روایت کمک می‌کند.این هماهنگی میان موسیقی، دکور و لباس‌ها نشان‌دهنده‌ی توجه تیم اجرایی به جزئیات است و تلاش آن‌ها برای خلق یک تجربه یکپارچه و غنی برای تماشاگران را به نمایش می‌گذارد. به طور کلی، این عناصر نه تنها تماشاگر را به داستان نزدیک‌تر می‌کنند، بلکه به افزایش جذابیت و تأثیرگذاری نمایش کمک می‌نمایند.اشاره به ظرافت‌های کارگردانی، به ویژه در نام اثر سی نورا، نشان‌دهنده‌ی عمق فکری‌ای است که در پس این نمایش قرار دارد و نشان می‌دهد که کارگردان با دقت بر روی جزئیات کار کرده است. این گونه عناصر، عملاً تجربه تماشا را برای مخاطب قابل تأمل و جذاب می‌کند و مخاطب را به تحلیل و رمزگشایی دعوت می‌کند. در نهایت، ابراز رضایت تماشاگران در پایان نمایش نشان‌دهنده‌ی موفقیت تیم اجرایی در جذب و درگیر کردن مخاطب است. در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را باهم می‌خوانیم:

• همه چیز عالی و هنرمندانه ،منکه لذت بردم از تماشای این اجرای زیبا.

• توصیه می‌کنم به تماشای این نمایش بروید. واقعاً فوق‌العاده زیبا بود! موسیقی زنده به حدی شگفت‌انگیز بود که تجربه‌ای ویژه را خلق کرد.


راه‌های دسترسی به محل برگزاری نمایش سی نورا (پردیس تئاترشهرزاد)

آدرس پردیس تئاتر شهرزاد: تهران، خ حافظ، خ نوفل لوشاتو، پردیس تئاتر شهرزاد

دسترسی با متروباید در ایستگاه تئاتر شهر از قطار پیاده شده و از خروجی پارک دانشجو یا تئاتر شهر خارج شوید. سپس در خیابان ولیعصر به سمت جنوب 5 دقیقه بپیمایید. پس از پیمودن این مسیر، در سمت چپ خیابان نوفل لوشاتو را مشاهده می‌کنید. پس از 3 دقیقه پیاده‌روی در این خیابان، پردیس تئاتر شهرزاد را مشاهده خواهید کرد.

دسترسی با تاکسیتاکسی‌هایی که به سمت خیابان حافظ حرکت می‌کنند، شما را روبه‌روی بیمارستان مروستی پیاده خواهند کرد. در خیابان نوفل لوشاتو حدود 450 مترپیاده‌روی کنید تا به پردیس تئاتر شهرزاد برسید.

دسترسی با اتوبوسپردیس تئاتر شهرزاد از طریق دو خط BRT دسترسی دارد. اگر در یکی از ایستگاه‌های خط 1 (چهارراه تهرانپارس- میدان آزادی) سوار اتوبوس شده باشید، باید در ایستگاه تئاتر شهر پیاده شوید. همچنین می‌توانید از طریق ایستگاه‌های خط 7 (میدان راه‌آهن- تجریش) به ایستگاه انقلاب اسلامی بروید و در این ایستگاه پیاده شوید. در هر دو حالت شما باید از خروجی پارک دانشجو یا تئاتر شهر خارج شوید. حدود 8 دقیقه پیاده‌روی در پیش دارید. خیابان ولیعصر را به سمت جنوب می روید. پس از پیمودن حدود 300 متر از مسیر، به سمت راست بپیچید و 3 دقیقه در خیابان نوفل لوشاتو به مسیر خود ادامه دهید تا به عمارت نوفل لوشاتو برسید.


عوامل نمایش سی نورا

عوامل نمایش سی نورا عبارتند از: 

نویسنده: فرزین ‌نوبرانی

کارگردان: امیر ‌فراهانی

تهیه کننده: نوید ‌محمدی ‌نوقی ‌زاده

بازیگران: سپیده خداوردی / امیرکاوه آهنین‌جان / محسن حسینی / حمید رحیمی / آوا گنجی


سایر عوامل
مدیر تولید سینا ‌کریمی ‌ارشادی ‌ مدیر صحنه علی ‌اصغر ‌ملکی
طراح لباس مهرناز ‌عباسی دستیار اول کارگردان مدیا ‌نورخمامی ‌
اصلاح رنگ و نور حمید ‌باباخانی مشاور رسانه ای حامد ‌قریب ‌
مدیر تبلیغات علی زندیه ‌ آهنگساز ‌فواد ‌امیری
طراح چهره پردازی شبنم ‌روزبهانه ‌ طراح صحنه سعید ‌یزدانی
مجری طرح عسل کلاکی عکاس ‌ شایان ‌عظیمی


سخن فرواک

اگر به نمایش‌های درام علاقه‌مند هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش سی نورا از 08 مهرماه 1403 لغایت 11آبان ماه 1403 در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به تماشای نمایش سی نورا بنشینید.

نویسنده: علی هاشمی فرد


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024