header

لوازم گریم تئاتر

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/01/05 10:00:48
  • نویسنده: پریچهر امامی
  • بازدید: 29
  • دیدگاه: 0

لوازم گریم تئاتر


گریم تئاتر، هنر کامل و جذابی است که این قدرت را دارد ظاهر یک بازیگر را متحول کند و سطح جدیدی از عمق و احساس را به شخصیت درون داستان اضافه کند. گریم تئاتر، هنری است با تاریخ غنی و ریشه‌های عمیق فرهنگی که آن را به بخش مهمی در اجرای صحنه تبدیل می‌کند. گریم تئاتر توسط ابزاری که به آن‌ها لوازم گریم می‌گویند انجام می‌شود. لوازم گریم، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرایند استفاده از آرایش را برای مجری گریم، دقیق و آسان‌تر می‌کنند.

در حالت کلی، لوازم گریم تئاتر باتوجه‌به نیاز‌های خاص متفاوت هستند و نکته مهم این است که ابزارهای مناسب را انتخاب و به درستی از آن‌ها استفاده کنید. برخی از ابزارها را در بخش‌های پیشین مجله فرواک به طور کلی نام بردیم در این قسمت، به صورت جامع به تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

دوره تخصصی گریم

کاربردی‌ترین "دوره تخصصی گریم" توسط مجموعه فرواک هنر برگزار خواهد شد. این دوره در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با حضور استاد زهره صمدی یکی از معتبرترین افراد حاضر در این عرصه، برگزار می‌شود که تاکنون در بیش از سی پروژه‌ی حرفه‌ای حضور داشته است. دانشجویان گرامی پس از قبولی در آزمون پایانی، مدرک کتبی معتبر اخذ خواهند کرد که با اخذ این گواهی از مجموعه فرواک هنر، شانس حضور در پروژه‌های اختصاصی این مجموعه و همچنین پروژه‌های مختلف سینمایی را خواهند داشت

brose

معرفی 6 ابزار کاربردی در لوازم گریم

مبحث ابزار و لوازم گریم بسیار متنوع است و باتوجه‌به پیشرفتی که در دنیای گریم حاصل شده است لوازم گریم بسیاری در بازار وجود دارد که در ابتدای کار ممکن است کمی سردرگم شوید. به همین خاطر در این قسمت تنها به معرفی لوازم گریم پرکاربرد می‌پردازیم؛ بهتر است بدانید در ابتدای کار کافی است که یک جعبه کوچک شامل مواد و ابزار ابتدایی داشته باشید و باگذشت زمان، به‌تدریج لوازم دیگر را اضافه کنید.

قلم‌مو‌ها در لوازم گریم

طیف گسترده‌ای از قلم‌موها در گریم تئاتر وجود دارند و جزوی از لوازم گریم به‌حساب می‌آیند که هر کدام کاربرد و عملکرد خاص خودشان را دارند. در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

قلم‌مو فاندیشن : می‌تواند قلم‌مویی بزرگ و مسطح، پهن و سفت یا نرم و کرکی باشد که روی نواحی صورت استفاده می‌شود.

قلم‌مو کانسیلر : جزوی از لوازم گریم است که می‌تواند کوچک، نازک، مخروطی، زاویه‌دار و متراکم باشد و پوشش دقیق و متمرکزی را در مناطق خاصی از صورت مانند حلقه دور چشم ایجاد می‌کند.

قلم‌موهای ابرو : این قلم‌موها کوچک هستند و انواع مختلفی مانند قرقره‌های زاویه‌دار یا قلم‌موهای زاویه‌دار دارند. از آن‌ها برای آرایش ابرو استفاده می‌شود.

قلم‌مو‌های سایه چشم : ابزاری از لوازم گریم هستند که انواع مختلفی مانند کرکی، زاویه‌دار و سایه‌دار صاف دارند. برای اعمال سایه چشم روی پلک‌ها و استخوان‌های ابرو طراحی شده‌اند.

قلم‌موی ترکیبی : قلم‌موی ترکیبی ابزاری از لوازم گریم است که حالتی نرم و مخروطی دارد و برای ترکیب‌کردن فاندیشن، رژگونه و کانتور استفاده می‌شود.

قلم‌موی لب : کوچک و زاویه‌دار است که برای زدن رژلب و خط لب روی لب‌ها استفاده می‌شود.

اسفنج‌ها در لوازم گریم

می‌توان آن‌ها را جزء لوازم گریم همه‌کاره به‌حساب آورد. از آن‌ها معمولاً برای اعمال فاندیشن‌ها، سایه چشم، کانتور و سایر محصولات پودری استفاده می‌شود. به‌وسیله این لوازم گریم می‌توان یک روکش یک‌پارچه و طبیعی روی پوست به وجود آورد؛ لازم به ذکر است، اسفنجی باکیفیت است که متراکم و نرم باشد.

افشانه رنگ در لوازم گریم

نوعی اسپری در لوازم گریم است که برای تغییر رنگ پوست صورت، بدن یا مو استفاده می‌شود. به‌سرعت و به‌راحتی ظاهر بازیگر را تغییر می‌دهد و عموماً ساعتی قبل از اجرا هنگام گریم‌کردن استفاده می‌شود. با اینکه افشانه رنگ از لوازم گریم قدرتمند و کارآمدی در گریم تئاتر محسوب می‌شود اما می‌تواند تکنیک چالش‌برانگیزی برای تسلط داشتن روی آن به‌حساب آید. برای مسلط‌شدن به این کار و دستیابی به اثری مطلوب، نیاز به یک‌دست ثابت، ابزار مناسب و درک درستی از تئوری رنگ‌ها داریم.

نوارچسب در لوازم گریم

گاهی برای کشیدن پوست و تغییر شکل چشم‌ها، دهان و بالابردن پلک‌هایی که افتاده است یا برای چشم‌های بادامی به کار می‌رود.

قلم‌های پوشاننده لکه در لوازم گریم

قلم‌های ماتیکی شکل در لوازم گریم هستند که برای پوشاندن لکه‌ها یا چروک‌های ریز روی پوست به‎کار می‌روند. به‌طور کلی رنگ‌های آن‌ها محدود است و طیفی از رنگ‌های قرمز روشن تا متوسط را دربرمی‌گیرند.

برس‌ها در لوازم گریم

برس‌ها، لوازم گریم کاربردی به شمار می‌آیند که غالباً با‌دوام‌تر و سنگین‌تر از محصولات آرایشی معمولی هستند. انواع مختلفی از برس‌ها با کارایی‌های متفاوت وجود دارند که بعضی از آن‌ها را در اینجا نام می‌بریم:

برس های چینی یا ژاپنی: برس‌های چینی یا ژاپنی به دلیل توجه به جزئیات، این نوع از برس‌ها اغلب دارای کیفیت بالایی هستند و بسیار جنس نرمی دارند. به همین علت یک انتخاب محبوب از لوازم گریم بین گریمور‌های حرفه‌ای و آماتور به‌حساب می‌آیند. همچنین به علت نوک‌تیزی که دارند برای نشان‌دادن چروک‌ها نیز مناسب هستند.

برس‌های رنگ مو: شبیه مسواک هستند که برای اعمال رنگ مو و ایجاد افکت‌های خاص روی آن در آرایش‌های مختلف استفاده می‌شوند.

برس‌های چندمنظوره: برس‌های چندمنظوره در لوازم گریم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه‌کاره و کارآمد باشند. به همین علت به چهره‌پرداز این امکان را می‌دهند که از یک برس برای چندین کاربرد استفاده کند. ویژگی مثبت برس‌های چندمنظوره این است که تعداد برس‌های موردنیاز را کاهش می‌دهند و روند گریم‌کردن را ساده‌تر می‌کنند.

دستمال پاک‌کننده در لوازم گریم

دستمال‌های پاک‌کننده یکی از ابزارهای اساسی در لوازم گریم هستند. از آن‌ها برای پاک‌کردن آرایش، تمیزکردن پوست و همچنین اصلاح آرایش برای ایجاد طرح‌های دقیق‌تر استفاده می‌شود.

حرف آخر

در حالت کلی، با وجود تنوع زیاد ابزارها که امروزه بسیار گسترده شده‌اند بهتر است لوازم گریم تئاتری را انتخاب کنید که به‌راحتی قابل‌استفاده و با نوع پوست بازیگر و نور صحنه سازگار باشند. به دلیل گستردگی این مبحث، سعی کردیم یک لیست منظم و دسته‌بندی‌شده از کاربردی‌ترین لوازم گریم را به شما ارائه دهیم. برای آشنایی بیشتر با دیگر ابزار و لوازم‌ گریم می‌توانید به مقاله‌های مرتبط با گریم مراجعه کنید.


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024