header

فیلم عطرآلود

فیلم عطرآلود

بازدید: 18

دیدگاه: 0

فیلم عطرآلود


 فیلم  عطرآلود به کارگردانی ((هادی مقدم‌دوست)) در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت. این اثر به تهیه‌کنندگی ((یوسف منصوری)) و نویسندگی ((حسین حسنی)) در سال ۱۴۰۱ ساخته و در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ۶ رشته نامزد و برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن شد همچنین جوایزی نظیر بهترین کارگردانی و نویسندگی از سوی آستان قدس رضوی، بهترین فیلمنامه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و بهترین کارگردانی را از سوی پارک علم و فناوری قم دریافت کرد.

((هادی مقدم‌دوست)) کارگردان فیلم سینمایی "عطرآلود"، سومین اثر این کارگردان است. پیش‌ازاین با ساخت فیلم سربه‌مهر و همکار با حمید نعمت‌الله شناخته شد. ((هادی مقدم‌دوست)) با داشتن سبک خاص خود در روایت داستان و توجه به جزئیات انسانی جایگاه ویژه‌ای در میان کارگردانان سینمای ایران کسب کرده است. فیلم  "عطرآلود" نیز با داشتن ملودرامی عاشقانه با شعار «عشق، هر لحظه عطر خودش را دارد» و ترکیبی از رنج، ترس و وجدان در مسیر حل چالش‌های ((علی)) و ((عاطفه)) رسیدن به استحکام در زندگی و رؤیاهایشان را به تصویر می‌کشد.

خلاصه‌ای از فیلم عطرآلود

 قصه فیلم عطرآلود فهم و درک فرصت کوتاه زندگی در لابه‌لای خاطرات و عطر است. علی که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است می‌خواهد یک عطر خاص بسازد که آن بو تابه‌حال به مشام کسی نرسیده باشد. در این مسیر علی با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شود؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.

تهیه بلیت: خرید بلیت فیلم عطرآلود

نقاط قوت و ضعف فیلم سینمایی عطرآلود

بسیاری از مخاطبان فیلم سینمایی عطرآلود معتقدند که این اثر از فیلمنامه قوی و منسجمی برخوردار است که در کنار آن پرداخت دقیق به جزئیات زندگی علی که نقش اصلی را برعهده دارد، داستانی تأثیرگذار را روایت می‌کند. بازی بی‌نقص ((مصطفی زمانی)) در نقش ((علی)) تحسین بسیاری از مخاطبان را به همراه داشت. استفاده از خلاقیت‌های بصری، تکنیک‌های سینمایی نظیر فلش‌بک و فلش فورواردهای به جا و... از نقاط قوت این کار می‌باشد. از نکات ویژه‌ای که منتقدان به آن اشاره کرده‌اند، توجه دقیق به جزئیات عطرسازی و استفاده از رایحه‌ها به‌عنوان ابزاری برای روایت داستان است که باعث انتقال عمیق‌تر احساسات به مخاطب می‌شود.

در مقابل تعدادی از مخاطبان نیز بودند که به مشکلات فیلم در زمینه صداگذاری اشاره کرده‌اند. همچنین بازی سرد و مصنوعی برخی از بازیگران را نقاط ضعف فیلم "عطرآلود" دانسته‌اند. در نیمه دوم فیلم نیز نقص‌های شخصیت‌پردازی و افت ریتم فیلم در بخش‌های پایانی جز نواقصی بود که در بین نظرات مخاطبان به چشم می‌خورد. اگر این نقاط ضعف گفته شده از دید مخاطب وجود نداشت می‌توانست جایگاهی ویژه در میان آثار سینمای ایران داشته باشد.

عوامل فیلم عطرآلود

کارگردان: هادی مقدم دوست

تهیه کنندگان: یوسف منصوری

نویسندگان: حسین حسنی

بازیگران: مصطفی زمانی/ هدی زین‌العابدین/ کورش تهامی/ همایون ارشادی/ حسام محمودی/ سودابه بیضایی/ شهروز ابراهیمی

سایر عوامل

سایر عوامل
مدیر تولید محمدصادق میرکریمی موسیقی مسعود سخاوت‌دوست
سرپرست گروه کارگردانی سعید نقدزاده تدوین ‌مهدی حسینی‌وند
مدیر فیلمبرداری روزبه رایگا دستیار تهیه‌کننده حسام پوراسماعیلی
طراح چهره‌پردازی محمود دهقانی منشی صحنه غزل رشیدی
طراحان صحنه و لباس محمدرضا میرزامحمدی مدیر تدارکات سعید غلامی‌
صدابردار مهراد ابوالقاسمی عکاس حمید ضرابی
طراحی و ترکیب صدا امین شریفی مشاور رسانه‌ای زهرا دمزآبادی
جلوه‌های ویژه میدانی ایمان کرمیان روابط عمومی سپیده شریعت‌رضوی
جلوه‌های ویژه بصری محمد برادران مجری طرح موسسه سایه سرخ سرو
مدیر تولید محمدصادق میرکریمی محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری
دستیار کارگردان و برنامه‌ریز فرانه نصری

سخن پایانی

در پایان باید گفت که اگر علاقه به دیدن فیلم‌هایی با ژانر درام و اجتماعی علاقه دارید "عطرآلود" می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشا باشد. برای خرید بلیت فیلم عطرآلود می‌توانید به سایت سینماتیکت سر بزنید.


نویسنده: مبینا قندچی


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024