header

نمایش گور به گور

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/04/23 17:00:00
  • نویسنده: سارا فرخنده طینت
  • بازدید: 11
  • دیدگاه: 0

نمایش گور به گور


نمایش "گور به گور" با حضور ناصر آقایی بازیگر و مدرس تئاتر به روی صحنه رفت.

نمایش سورئال "گور به گور" محصول کارگاه «ایده تا اجرا» به سرپرستی نیما نعمتی زاده است. نعمتی‌ زاده، نویسنده، بازیگر، گوینده و کارگردان تئاتر است که در این کارگاه، از مرحله‌ی ایده ‌پردازی تا اجرای نهایی یک اثر نمایشی را به شرکت ‌کنندگان آموزش می‌دهد.

آقایی، بازیگر و مدرس تئاتر، در روز افتتاحیه‌ی این نمایش، درباره پرورش نسل جدید تئاتر گفت: «کسی برنده است که ریسک کند.»

در خلاصه‌ی این نمایش 50 دقیقه‌ای آمده: دو دزد در گورستان به دنبال کیف پر از طلایی میگردند که شب قبل دزدیده و در یک قبر خالی انداخته‌اند. آنها شب بعد به دنبال کیف میگردند اما پیدا نمی‌کنند.

نقاط ضعف و قوت نمایش گور به گور از نگاه مخاطبان

نمایش "گور به گور" با هنرمندی تمام، عمق فلسفی هجو مرگ و درگیری‌های مردگان را به تصویر می‌کشد. بازیگران با اجراهای قوی و تأثیرگذار، تماشاگر را به تفکری عمیق وادار می‌کنند. طراحی صحنه مینیمال و نورپردازی دقیق، فضای گورستان را به شکلی هنرمندانه بازآفرینی کرده است. این اثر یک تجربه فلسفی بی‌نظیر است که تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند.

آنچه خواندید مجموعه‌ای از نظرات مخاطبان تئاتر "گور به گور" است. در همین چند روز نخست اجرای تئاتر "گور به گور" اغلب مخاطبان از موسیقی عالی، بازی‌های روان و داستانی متفاوت آن لذت برده و تماشای این نمایش را به دیگران توصیه کرده‌اند. با این حال برخی هم آن را در حد یک تمرین آموزشگاهی ارزیابی کرده‌اند.

ناصر آقایی، بازیگر و مدرس تئاتر، پس از تماشای نمایش دیدگاه خود را اینگونه بیان کرد: «از کار خیلی لذت بردم. مجموعه دریافت من این است که "گور به گور" یک کارِ خیلی خوب است. ضمن اینکه ریتم نمایش و خروجی عالی بود.»

تهیه بلیت: خرید بلیت نمایش گور به گور

عوامل نمایش گور به گور 

عوامل نمایش گور به گور عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: نیما ‌نعمتی ‌زاده

تهیه‌کننده: نیما ‌نعمتی ‌زاده

بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه): صادق ‌هانیس / مهدی ‌مروی / محمد رحمانی / فاطیما ‌نعمتی ‌زاده / هیراد ‌شالچی ‌زاده / وحید ‌قلیچ ‌خانی

سایر عوامل
ترانه‌سرا، خواننده، گیتار آکوستیک هیراد ‌شالچی ‌زاده گریم، نور، صدا بهار صفایی
گیتار الکتریک وحید ‌قلیچ ‌خانی پوستر، عکس، تیزر علی هاشمی‌
سخن آخر

در پایان، اگر شما هم می‌خواهید شاهد اثری تامل برانگیز و فلسفی باشید، می‌توانید جهت خرید بلیت نمایش گور به گور به سایت تیوال مراجعه کرده و در روزهای 14 تیر تا 5 مرداد در موسسه ‌فرهنگی ‌هنری ‌همای ‌سعادت به تماشا بنشینید.


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024