header

نمایش سرنخ

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/05/24 20:00:28
  • نویسنده: علی هاشمی فرد
  • بازدید: 14
  • دیدگاه: 0

نمایش سرنخ


نمایش 75 دقیقه ای سرنخ که توسط سپهر ‌جاویدیان طراحی و کارگردانی شده است، اجراهای خود را از 17 لغایت 31 مرداد در خانه ‌هنر ‌دیوار به روی صحنه می برد. نمایش سرنخ به عنوان یک نمایش ماجراجویانه طراحی شده است و به مخاطب اجازه می‌دهد تا در روند حل معما مشارکت کند و به نوعی با داستان درگیر شود. در این نمایش، تماشاگران تشویق می‌شوند تا به دنبال سرنخ‌ها باشند و در میان وقایع و کارکترهای داستان، به دنبال پیام‌ها و اشاره‌هایی باشند که به حل معما کمک می‌کنند.

در خلاصه‌ی نمایش سرنخ آمده است: «از من هم بابت کاری که انجام ندادم اخاذی شده، برای همین اینجا هستم.»

خرید بلیت نمایش سرنخ

نمایش سرنخ از دید مخاطبان


از دیدگاه تماشاگران، نمایش سرنخ یک نمایش معمایی-جنایی و سرگرم کننده بوده است. بازیگران با بازی‌هایشان، توانسته‌اند تماشاگران را به دنیای نمایش بکشند و احساساتشان را به تحرک درآورند. دکور، گریم، و لباس‌های مناسب، همگی به بهبود تجربه تماشاگران کمک کرده‌اند. 

در خصوص مشکلات ترجمه متن نمایشی که تماشاگران به آن اشاره کرده‌اند، نشان می‌دهد که ترجمه دقیق و مفهومی، از عناصر اساسی هر نمایشی است. این مساله نه تنها بر ارتباط بازیگران با متن تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر کیفیت کلی نمایش نیز تاثیر بگذارد. به اعتقاد مخاطبان نوع کارگردانی نمایش "سرنخ" به طور خاصی تماشاگران را تا انتهای نمایش درگیر و علاقه‌مند نگه داشته است که این‌ نشان‌می‌دهد کارگردانی به عنوان یکی از عوامل کلیدی در موفقیت یک نمایش، نقشی مهمی را ایفا می‌کند.در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را می‌خوانیم:

• «من اجرای جمعه شب‌رو دیدم؛ یعنی روزهای اول اجرا. یه نمایش معمایی و جنایی، بر اساس یک داستان پیچیده‌ که به مخاطب اجازه می‌ده در روند حل معما مشارکت کنه و به نوعی با داستان درگیر بشه؛ مثل یه کارآگاه. تماشاگر این نمایش نه تنها به عنوان ناظر، بلکه به عنوان شرکت‌کننده در فرآیند حل معما حضور داره. بازیگران نمایش (به ویژه سرهنگ)، با اجرای خوب‌شون تماشاگران‌رو با خودشون همراه می‌کنن و احساسات متضادی در مخاطب ایجاد می‌کنن. این گروه جوان، با انرژی و اشتیاق‌شون نشون دادن که چقدر استعداد دارن. با اینکه تازه در ابتدای راه‌ هستن، بازی‌ها و نحوه‌ روایت‌شون جذاب بود.امیدوارم توی این شرایط سخت همینطور ادامه بدن و از این شور و شوقشون کم نکنن و به موفقیت‌های بزرگ‌تری برسن.»

• «کمدی جالبی بود، تسلط خوبی روی نقش ها داشتن بچه ها و کار تمیز بود.»

عوامل نمایش سرنخ

عوامل نمایش سرنخ عبارتند از: 

نویسنده :  سندی راستین

مترجم:  الهه نظری

 طراح و کارگردان: سپهر ‌جاویدیان

تهیه کننده: امیرحسین ‌سرخیان

بازیگران : فاطمه ‌اکبرپور، گلنوش ‌ایمانی، یاشار ‌برومند، هانا ‌پیریائی، مکسان ‌جلیل ‌نژاد، یاسمن ‌جرجانی، نیلوفر ‌ذوالفقاری، عرفان ‌رنجبر، کیانوش ‌سلطانی ‌متین، سارا ‌فعلی، بهروز ‌لسانی

سایر عوامل نمایش سرنخ
طراح لباس گروه ایلوژن دستیار اول کارگردان نیلوفر ‌ذوالفقاری ‌
گروه دستیاران گلنوش ‌ایمانی، یاسمن ‌جرجانی اصلاح رنگ و نور ‌علی ‌کوزه ‌گر

سخن فرواک 

اگر شما علاقه‌مند به‌ نمایشی‌ با سبک ماجراجویانه هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش سرنخ از تاریخ 17 الی 31 مردادماه در خانه ‌هنر ‌دیوار به تماشای تئاتر سرنخ بنشینید.



نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024