header

نمایش باغ شب نمای ما

نمایش باغ شب نمای ما

بازدید: 7

دیدگاه: 0

نمایش باغ شب نمای ما


نمایش90 دقیقه‌ای باغ شب نمای ما، به نویسندگی اکبر ‌رادی وکارگردانی و تهیه کنندگی هادی ‌مرزبان از 01 مهرماه 1403لغایت 30مهرماه1403 در فرهنگسرای ‌نیاوران ‌- ‌سالن ‌خلیج ‌فارس روی صحنه می‌رود.

در خلاصه‌ی نمایش باغ شب نمای ما آمده: 

نمایش قبله عالم، زندگی و مرگ ناصرالدین شاه قاجار به صورت طنز است.

نمایش از زندگی قبله عالم با اطرافیان، زن هایش و به ویژه ملیجک آغاز میشود و با مرگ شاه در حرم حضرت عبدالعظیم پایان میابد.

مرزبان که پیش‌تر همین نمایشنامه را اجرا کرده است، درباره اجرای دوباره آن توضیح داد: حدود ۲۳ سال پیش این نمایشنامه را اجرا کردیم ولی علاقه‌مند بودم دوباره با نگاهی تازه و با پاره‌ای تغییرات، آن را روی صحنه بیاورم که خوشبختانه در حال حاضر این شرایط فراهم شده است. نمایش باغ شب‌نمای ما از جمله نمایشنامه‌های مشهور اکبر رادی است که در قیاس با تعدادی از نمایشنامه‌های او کمتر اجرا شده است.

نمایش باغ شب نمای ما از دید مخاطبان

از نگاه تماشاگران نمایش باغ شب نمای ما ، فضاسازی و دکور به خوبی اجرا شده و بازیگران نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. به ویژه اشاره به بازی آقای راد نشان می‌دهد که ایشان توانسته‌اند در ایجاد احساسات و انتقال پیام نمایش به خوبی عمل کنند. آثار هنری می‌توانند حس خوبی را در دل تماشاگران ایجاد کنند و به نظر می‌رسد این نمایش از آن دسته آثار بوده است. در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را باهم می‌خوانیم:

• امشب در اولین شب اجراى نمایش باغ شب نماى ما، به دیدن این نمایش نشستم. قصد نوشتن چند جمله اى در باب نقد قسمت هایى کوتاه از این نمایش را داشتم ولى اجراى قوى و هنرمندانه جناب ایرج راد زیر سایه بیان دیالوگ هاى سخت و همچنین هنرمندى ملیجک خردسال قبله عالم در نمایش، به نظرم برخى به اصطلاح نواقص کار رو تحت پوشش خود قرار داده و دیدن اجرا رو لذتبخش کرده بود.

• بینظیر بود این نمایش، یک فضاسازی بینظیر ایرانی و پراز حس خوب،دکورعالی فضاسازی عالی و از همه مهمتر بازی های فوق العاده به خصوص استاد راد که واقعا بینظیر بودن حد نداره حرفه ای بودن ایشون،نمایش عالی


عوامل نمایش باغ شب نمای ما

عوامل نمایش باغ شب نمای ما عبارتند از: 

نویسنده: اکبر ‌رادی

کارگردان و تهیه‌کننده:  هادی ‌مرزبان

بازیگران: ایرج ‌راد / فرزانه ‌کابلی / عباس توفیقی / فرشید صمدی پور / آیه قبادیان / حسام قریشی / علی ‌بیکی / سپیده آرمان / ستاره ‌آقائی / علی یارلو / شاهین ‌علیپور / حمیدرضا ژاله / کسرا ‌ریاحی ‌وفا / محمدحسین ‌بلوکات / لیدا ‌معتمد / گلریز ابراهیم / آرش ‌لازمی ‌زاده / محمدرضا خلج / امیرحسین رستم خانی / امیررضا ‌محرابی / بهروز بختیاری مهر / غزال سیاح / محمدحسین ‌اسحاقی


سایر عوامل
مدیر صحنه حسین ‌عباسی ‌ طراح لباس منیره ملکی
منشی صحنه کیمیا نوری مشاور رسانه ای حامد ‌قریب ‌
موسیقی مهرداد بهزاداول طراح صحنه وحید ‌لاری
عکاس امیر کوروش اعرابی ‌

سخن فرواک 

اگر شما علاقه‌مند به نمایشی با سبک تاریخی- درام و کمدی هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش باغ شب نمای ما از 01 مهرماه 1403 لغایت 30 مهرماه1403 در فرهنگسرای ‌نیاوران ‌- ‌سالن ‌خلیج ‌فارس به تماشای نمایش باغ شب نمای ما بنشینید.

نویسنده: علی هاشمی فرد


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024