header

نمایش مثلث

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/04/30 20:00:00
  • نویسنده: سارا فرخنده طینت فرد
  • بازدید: 18
  • دیدگاه: 0

نمایش مثلث


پر امتیازترین نمایش سال ۱۴۰۲ بار دیگر، با دور جدیدی از اجراها روی صحنه می‌رود. نمایش مثلث که در دور چهارم اجراها با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌بود، بار دیگر تمدید شده. دور جدید اجراها تا 13 مهرماه 1403 ادامه دارد و شما علاقمندان می‌توانید جهت خرید بلیت نمایش مثلث از طریق لینک همین خبر اقدام کنید. 

مهدی غلامی، مدیر رابط‌عمومی و تبلیغات نمایش مَثلِث نوشت: «مَثلِث پس از ۱۰۴ اجرا و استقبال از ۱۱,۰۰۰ تماشاچی، با امتیاز ۴.۶ به دور سوم اجرا های خود پایان داد. آغاز دور جدید اجراها، بزودی... »

افتخارات نمایش مَثلِث به همین‌جا ختم نمی‌شود. این تئاتر عروسکی توانسته عناوین بسیاری بدست آورد: 

برگزیده‌ی "بهترین اثر اقتباسی" از جشنواره پاپتلند قزاقستان

برگزیده جوایز بهترین اثر

بهترین عروسک گردانی

بهترین کارگردانی

کاندیدای جوایز؛ بهترین متن، بهترین موسیقی، بهترین صدا پیشگی از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک 

این نمایش عروسکی در ژانر کمدی سیاه و در 40 دقیقه اجرا می‌شود.


خلاصه‌ نمایش مَثلِث 

یساقی، کارگردان و یکی از نویسندگان این اثر گفت: «سه نمایشنامه «هملت»، «مکبث» و «اتللو» را به دلیل اشتراکات زیادی که در محتوا داشتند برای نگارش نمایشنامه در نظر گرفتیم و در نهایت با نگارش قصه «مَثلِث» به نتیجه رسیدیم.»

در خلاصه‌ی نمایش مَثلِث آمده: هر قلمرویی شاهی دارد و هر شاهی خائنی، «مَثلِث» داستان خیانت یک مرد وفادار به شاه و داستان خیانت یک شاه وفادار به مرد و داستان خیانت یک زن وفادار به مرد و شاه است. یک مثلث خائنانه که در دل یک پاساژ اتفاق می‌افتد و هیچکس پایان آن را نمی‌داند جز سه برادر سرنوشت و سه نویسنده اثر! 

تهیه بلیت: خرید بلیت نمایش مثلث

مَثلِث  از دید مخاطبان 

شاید عجیب بنظر برسد که یک نمایش عروسکی بتواند این‌گونه موردعلاقه تماشاگر قرار گیرد، اما باید بگوییم که نمایش مَثلِث توانست با ریتم روان، بازی‌های خوب و متن جذاب رضایت مخاطبانش را جلب کند. در ادامه نظرات مخاطبان نمایش مَثلِث را می‌خوانیم:

«باور نمی‌کنید که با این اشکال به‌ظاهر ساده می‌شود ارتباط برقرار کرد. آن هم نه ارتباطی گذرا که خیره به دنبال کلام، حرکت، و جزئیات دقیق و عجیب اجرا. مَثلث شبیه هیچ نمایشی نبود. به ذهن‌هایی فکر می‌کنم که بر سر این ایده چکش زده‌اند. به صداهایی که جان دادند. به مثلث که با تماشایش یک کلمه نمایان می‌شود: خلاقیت.»

«بعضی‌اوقات تغییرات صرفاً ایجاد میشن ولی اصلاً جذاب نیستن درصورتی‌که تفاوت این نمایش خیلی خلاقانه بود. صداپیشه‌ها عالی بودن و عروسک‌گردانی با چند المان ساده حیرت‌انگیز بود. اصلاً متوجه گذر زمان نشدم و وقتی به خودم اومدم دیدم حضار دارن دست میزنن و تعجب کرده که چطور ۴۰ دقیقه گذشت...»

«چه استعدادهایی داریم، باعث افتخاره. نمایشی متفاوت، جالب و بسیار خلاقانه بود. اینکه که مثلث ما رو در دهه چهارم زندگی، بعد از دیدن کلی تئاترهای فاخر، انقدر جذب کنه قدرت دست‌اندرکاران تیم مثلث هست.»

«پرواز خیال است؛ چنین رها، سبک و بی‌پروا؛ پرواز خیال است، بدون دامِ تکرار، پر از شیطنت، بازیگوشی و رها از هر قید و بند.»

عوامل نمایش مَثلِث  

عوامل نمایش مَثلِث عبارت‌اند از:

نویسندگان: فواد زیدانلویی / قیس ‌یساقی / محمدجواد ‌مهدیان

طراح و کارگردان:  قیس ‌یساقی

بازیگران: محمدجواد ‌مهدیان / قیس ‌یساقی

بازی دهندگان، صداپیشگان: محمدجواد ‌مهدیان / قیس ‌یساقی

کاری از: گروه تئاتر نخ‌نما

سایر عوامل نمایش مثلث
دستیار کارگردان امیرحسین ‌بلندی طراحی و ترکیب صداطراح گرافیک، پوستر حامد فرهی
مشاور کارگردان مهسا صبوری ساخت دکور ‌علی بلندی
طراح نور محمد جواد ‌مهدیان طراح تیزر فرشاد ‌قاسمی
مدیر تولید محمد ‌رجب ‌زاده طراح گرافیک (دور سوم اجرا) محسن ‌عامل
ساخت عروسک، طراح آکسسوار یاسمن علی زاده آهنگساز ‌مهران ‌ولی ‌زاده
طراح صحنه قیس یساقی گیتار الکتریک ماهان عبداللهی
گوینده نریشن مهران ‌ولی ‌زاده مدیر روابط عمومی و تبلیغات مهدی غلامی
عکاس رضا پردل

سخن آخر

در پایان، اگر شما هم می‌خواهید دور چهارم این نمایش عروسکی خلاق را از دست ندهید، می‌توانید جهت خرید بلیت نمایش مَثلِث به سایت تیوال مراجعه کرده و در روزهای 31 تیر تا 13 مهر در تئاتر هامون به تماشا بنشینید.


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024