header

نمایش چاپلین

share-icon
  • تاریخ انتشار: 1403/04/19 17:00:00
  • نویسنده: سارا فرخنده طینت
  • بازدید: 11
  • دیدگاه: 0

نمایش چاپلین


نمایش چاپلین به سالن اصلی تئاتر شهر می‌آید...

این نمایش 90 دقیقه‌ای بعنوان پرتره‌ای از زندگی «چارلی چاپلین» روی صحنه می‌رود.

مهران رنج‌بر، نویسنده و کارگردان این درام نمایشی، تاکنون پرتره‌های «استیو جابز»، «مارلون براندو»، «مارادونا» و «چه» (ارنستو چگوارا) را به صحنه برده است. وی که دانش‌آموخته ادبیات دراماتیک است، بازیگری تئاتر را از ۱۴ سالگی آغاز کرد و تاکنون به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر، پروژه‌های متعددی را در کارنامه هنری خود دارد.

خلاصه‌ای از تئاتر چاپلین 

در خلاصه‌ی تئاتر چاپلین آمده: جهان برزخ است و چارلی چاپلین به عنوان شخصی که در سینمای صامت در قامت دفاع از مردم قرار گرفت مقابل زورگویی‌های ادولف هیتلر می‌ایستد و تنها راه نجات بشریت را مردم‌سالاری میداند اپرا و معماری باروک اساس فرمیک این اجرا می‌باشد.


تئاتر چاپلین از دید مخاطبان 

مخاطبان بسیاری با اشاره به بازی‌های درخشان بازیگران، به تحسین تئاتر چاپلین پرداختند. علاوه‌بر بازی‌های خوب بازیگران، اجرای سوپرانو و موسیقی نمایش نیز از دید مخاطبان نمایش چاپلین حیرت‌آور بوده. بسیاری از مخاطبان این نمایش با اشاره به متن قوی و مفاهیم پنهان موجود در دیالوگ‌ها، بارها برای خرید بلیت و تماشای چندباره‌ی نمایش چاپلین اقدام کرده‌اند. در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان این نمایش را می‌خوانیم:

«این نمایش اینقدر خاص و متفاوت بود که همیشه تو ذهن و قلب من می ماند و از همه مهم تر بازی آقای بهزاد خلج که محشر بود اینقدر نقش شون رو طبیعی و زیبا بازی کردن که احساس کردم چارلی واقعی جلوی چشم های من این نمایش را داره اجرا می کنه.»

«نمایشی قابل احترام و در شأن مخاطب که با آگاهی بیشتری باید به نمایش نشست. کارگردان نمایش به خوبی از پس این اجرا برآمده. چه در نور، چه در دکور و چه در طراحی لباس و انتخاب بازیگر.»

«کارهای مهران رنج‌بر یک ویژگی منحصر به فرد دارند که دو بار انگیزه‌ی خواندن و یادگرفتن را در بیننده ایجاد می‌کنند. یک بار پیش از تماشای نمایش، که درباره‌ی شخصیت نمایش مطالعه کنی، و یک بار هم پس از تماشای آن؛ چراکه این کارگردان با جادوی نویسندگی و هنر کارگردانی‌اش، شما را با دنیایی از مفاهیم و عبارات و موضوعات تازه روبرو می‌کند.»


تهیه بلیت: خرید بلیت نمایش "چاپلین"

عوامل نمایش چاپلین 

عوامل نمایش "چاپلین" عبارتند از:

نویسنده و کارگردان:  مهران رنج‌بر

تهیه‌کننده:  بهزاد مراد‌نژاد

بازیگران: بهزاد ‌خلج / بی‌تا ‌عزیز / محمد ‌موحدنیا / مرتضی درویش‌زاده / افشین ‌واعظی / آبان ‌زارعی / میثم ‌یوسف / سونیا ‌سرلک / احسان ‌صاحبدادی / نریمان ‌حیدری / فربد ‌تاجیک / محدثه ‌دانش / یگانه ‌رادبخش / فائزه ‌وفائی / سارا ‌زجاجی / امیر ‌عقیلی

سایر عوامل:

سایر عوامل
مشاور پروژه سارا میرشمسی عکاس مهرنوش لک
دستیار کارگردان مرتضی ‌بیگی تدارکات علی مظهری‌
مدیر تولید دانیال ‌یعقوبی ساخت دکور حسین طاهربخش
مدیر صدابردار طراح صحنه
مدیر صحنه وحید ‌جلیلوند مهندس صدا ‌روزبه ‌کمالی
منشی صحنه پرتو ‌جغتایی طراح پوستر، بروشور، لوگو محمد ‌موحدنیا
مجری طرح محمد ‌موحدنیا ساخت تیزر امید میرزایی
طراح صحنه مهران رنجبر ساخت موشن حامد اشعری
طراح لباس مقدی ‌شامیریان مدیر تبلیعات امیر ‌قالیچی
آهنگساز و خواننده اپرا علیرضا ‌عبدالکریمی روابط عمومی علی ‌کیهانی


نگاهی به تجربه‌های مهران رنج‌بر پیش از نمایش چاپلین 

در ادامه دیدگاه مخاطبی را می‌خوانیم که شناخت و درک درستی از کارهای این هنرمند دارد: «مهران رنج‌بر از استیو جابز و مارلون براندو عبور کرد و حالا در عمارت نوفل لوشاتو مارادونا رو به تصویر میکشد. من که از قدیم به تماشای آثارش نشستم میدانم که رنج‌بر مثل ما دیوونه‌ است؛ با یه تفاوت، اونم اینکه از دیوونگی خجالت نکشیده و زیست آرتیستی خودش را به صحنه می‌آورد. بنابراین شما با هر طرز فکر و سلیقه‌ای به تماشای مارادونا بنشینید، لحظه‌ای از زیست شخصی خودتان را لمس خواهید کرد.

هرچند مخاطبان نقدهایی به آثار رنج‌بر وارد می‌آورند، نمایش‌های پراستقبالِ وی همیشه با حضور هنرمندان و دوستداران آثارش همراه بوده است.

سخن آخر

در پایان، اگر شما هم علاقمندید پرتره‌ی جذاب دیگری از این کارگردان خلاق را شاهد باشید، می‌توانید در یکی از روزهای 31 تیر تا 19 مرداد با خرید بلیت نمایش چاپلین در سالن اصلی تئاتر شهر به تماشای این اثر بنشینید.



نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024