header

نمایش دلی بای و آهو

نمایش دلی بای و آهو

بازدید: 10

دیدگاه: 1

نمایش دلی بای و آهو


نمایش 45 دقیقه‌ای دلی بای و آهو، به نویسندگی عباس ‌معروفی و کارگردانی مجیدقربانی از 18 شهریورماه 1403لغایت 30 شهریورماه 1403در تماشاخانه ‌سیمرغ ‌- ‌بنیاد ‌بیدل ‌دهلوی روی صحنه می‌رود. عباس معروفی، نویسنده نمایش دلی بای و آهو، در کنار رمان‌های پرافتخار مانند سمفونی مردگان، سال بلوا و پیکر فرهاد، چندین نمایشنامه نیز خلق کرده است.

خلاصه ای از نمایش دلی بای و آهو

در خلاصه‌ی نمایش دلی بای و آهو آمده: «در روز عروسی دلی بای و آهو، داماد ناپدید می‌شود و همه در جستجوی او هستند تا اینکه ...»

این نمایشنامه، که در سال ۶۶ به رشته تحریر درآمد، روایتگر داستانی عاشقانه با نگاهی به آداب و رسوم قوم ترکمن است.دلی بای و آهو با روایت ناپدید شدن داماد در روز عروسی و جستجوی او توسط اطرافیان، علاوه بر پرداختن به داستان عاشقانه، ژرفای فرهنگ و آداب و رسوم قوم ترکمن را به نمایش می‌گذارد.

 نمایش دلی بای و آهو از دید مخاطبان

از نگاه تماشاگران نمایش دلی بای وآهو، بازی بازیگران، لباس، نورپردازی و داستان ضعیف بوده و این امر می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که نمایش به طور کافی تمرین و آماده‌سازی نداشته است.

تلاش جوانان در زمینه هنر و نمایش، بدون شک، ارزشمند است. اما، وقتی کار هنری به عنوان یک نمایش عمومی ارائه می‌شود، انتظار می‌رود که به حدی از کیفیت و تمرین برسد که بتواند مخاطب را راضی کند. در این مورد، به نظر می‌رسد که این انتظارات برآورده نشده است.

این نکته مهم است که تمرین و آماده‌سازی کافی، به ویژه برای نمایش‌های عمومی، می‌تواند به بهبود کیفیت اجرا کمک کند و تجربه بهتری برای تماشاگران ایجاد کند. همچنین، ارائه نمایش‌هایی که به طور کامل آماده نیستند، می‌تواند به اعتماد به نفس بازیگران آسیب برساند و این امر می‌تواند تاثیر منفی بر مسیر هنری آنها داشته باشد.

در نهایت، این نوع نقد و بررسی می‌تواند به عنوان یک فرصت برای بهبود و رشد در آینده عمل کند و این تجربه باعث شود تا در آینده نمایش‌هایی با کیفیت بالاتر و تمرین بیشتری ارائه شود. در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را باهم می‌خوانیم:

امشب اجرا رو دیدم و مهمان عزیزی هم همراهم بود که متاسفانه توی ذوقش خورد.در حد نمایش‌های دبستان هم نبود.باورم نمیشه تمرین کرده باشید!اسم عباس معروفی هم لکه‌دار شد.

باسلام وخسته نباشید خدمت تمامی بازیگران وهمچنین استاد عزیز جناب اقای قربانی واقعا لذت بردیم از تماشای این نمایش وخداقوت به تمام شما عزیزان موفق باشید وهمیشه بدرخشید

همگی با درخشش و خلاقیت بر صحنه

 عوامل نمایش دلی بای و آهو

عوامل نمایش دلی بای و آهو عبارتند از: 

نویسنده: عباس ‌معروفی

کارگردان: مجیدقربانی

بازیگران : آیسا نجفی، الهام غلامی، سید مهدی هاشمی، پرنیا براتی، بهار شکیبامهر، شایلی نوری، ساجده اکبری، محمدجواد گل‌محمد، مهراب الوانکار

سایر عوامل نمایش دلی بای و آهو
مدیر تولید محمد خوشابی مدیر صحنه آرش پوری محمد
موسیقی سید حمید خلیل پور طراح چهره پردازی ‌مهنا قربانی
طراح لباس شادی ‌‌اصفهانی طراح صحنه مجید ‌قربانی
منشی صحنه شادی ‌‌اصفهانی مجری طرح آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی هدف
اصلاح رنگ و نور مجید ‌قربانی عکاس ‌سارا سپهوند، نگاه ‌صادقی و فرشاد ‌فیضی

سخن فرواک 

اگر شما نیز علاقه‌مند به تماشای نمایشی با سبک رئالیسم هستید، می‌توانید با خرید بلیت نمایش دلی بای و آهو از 18 شهریورماه 1403 لغایت 30 شهریورماه 1403 در تماشاخانه ‌سیمرغ، ‌بنیاد ‌بیدل ‌دهلوی به تماشای نمایش دلی بای و آهو بنشینید.

نویسنده: علی هاشمی فرد


نظرات کاربران

مریم میرمیری

1403/07/02 08:34:41

امیدوارم تئاتر توی ایران بیشتر پیشرفت کنه :(

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024