header

فیلم سینمایی تاوان

فیلم سینمایی تاوان

بازدید: 19

دیدگاه: 0

فیلم سینمایی تاوان


فیلم تاوان با نام قبلی "لایه‌های دروغ" اولین فیلم مشترک ایران و فنلاند در ژانر حادثه‌ای به کارگردانی رامین سهراب ساخته شد. این اثر به نویسندگی رامین سهراب و امیرحسین و تهیه‌کنندگی محسن صرافی، محصول کمپانی فنلاندی "Sonram Production " با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی است.

فیلمنامه اولیه توسط امیرحسین ماکویی، جو لِونه از نیویورک، ساموِیل آواینه از فنلاند نوشته شد؛ اما مجوز نگرفت؛ بدین ترتیب برای اینکه دریافت مجوز و اینکه امکان ساخت در ایران محیا شود ((رامین سهراب)) و ((امیرحسین ماکویی)) نوشتن فیلمنامه جدید را برعهده گرفتند. بر اساس گفته‌های ((محسن صرافی)) تهیه‌کننده فیلم تاوان، فیلمنامه نهایی بر اساس و الگوگرفتن از سریال "فرار از زندان" نوشته شده است.

پیش‌تولید این فیلم از سال ۲۰۱۷ آغاز شد؛ اما به دلیل شکستی از ناحیه پا که در صحنه فیلم‌برداری برای رامین سهراب اتفاق افتاد و مشکلات دیگری از جمله کسری بودجه و بیماری کرونای عوامل فیلم و اعلام قرنطینه در ایران و فنلاند باعث ایجاد وقفه در تولید فیلم تاوان شد و این طولانی‌شدن روند تولید فیلم باعث شد تا برای چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شود. فیلم تاوان برنده جایزه‌هایی از جمله بهترین کارگردانی و فیلم‌برداری از آکادمی فیلم اروپا و... شده و جایزه بهترین کارگردان اکشن از مجمع کارگردانان لندن را به آورده است.

 خلاصه‌ای از فیلم سینمایی تاوان 

داستان از آنجایی شروع می‌شود که سام آتش‌نشان داوطلبی است که برای رهایی از کابوسی سی‌ساله خود تصمیم می‌گیرد به مردم گرفتار در حوادث مختلف کمک کند. او به فنلاند می‌رود؛ اما در بازگشت به ایران، اتفاقاتی برای وی رخ می‌دهد.

نقاط قوت و ضعف فیلم سینمایی تاوان 

بسیاری از مخاطبان فیلم تاوان، این اثر را بهترین فیلم اکشن چند سال اخیر در ایران معرفی کرده‌اند و از صحنه‌های پر هیجان در لوکیشن‌های مختلف راضی بودند؛ اما تعدادی علاوه بر این تعریف‌ها از فیلمنامه ضعیف و مشخص نبودن داستان فیلم تاوان گله کرده‌اند البته بر این باورند که اگر فیلمنامه قوی‌تر بود این اثر می‌توانست بهترین فیلم در ژانر اکشن باشد.

تهیه بلیت: خرید بلیت فیلم سینمایی "تاوان"

عوامل فیلم سینمایی تاوان

کارگردان: رامین سهراب

تهیه کنندگان: محسن صرافی/ رامین سهراب/ یوننا انروت/ با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی

نویسندگان: رامین سهراب/ امیرحسین ماکویی/ سامی لاولاینن

بازیگران: رامین سهراب/ جسیکا ولف / نادر فلاح/ کامران تفتی/ ارسلان قاسمی/ ونوس کانلی/ آرمان درویش/ مجید سعیدی/ میلاد میرزایی/ فرشاد اسدالله‌پور/ پپه کارای

سایر عوامل
طراح اکشن رامین سهراب طراحان صحنه مهسا جلیل‌پور/ شیوا اکبری
مدیرتولید محسن صرافی طراح لباس تینا سهیلی‌
مدیران تدارکات رامین بهزادی/ مهدی عباسی‌پور طراحان جلوه‌های ویژه میدانی آرش آقابیک/ حمید رسولیان
مدیر برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی مسعود حقی جلوه‌های ویژه بصری رضا انصارین/ سعید سالاروند
برنامه‌ریز فاز اول افشین رضایی سرپرست و مربی اکشن پپه کارای/ علی میرعلم‌زاده‌
برنامه‌ریز فاز دوم امین رنجبر عکاسان آرش شاه‌محمدی/ سمیه جعفری/ یانی وواریو
منشی صحنه منا علامه/ فاطمه سیدی موسیقی گِرگ دمبروفسکی
مدیر فیلمبرداری مارک هوبسن سرپرست نوازندگان و آهنگ‌ساز ایرانی پاشا هنجنی
فیلم‌بردار ابوالفضل نباتی/ ابراهیم اشرفی تدوین روزبه کلباسی/ چنسلر هینس
مدیران صدابرداری بابک اردلان/ علی کیان‌ارثی/ ایلکا تیمور سرنگیل مشاور تدوین هایده صفی‌یاری
طراحان چهره‌پردازی حسین صالحیان/ مهیاد میمی روابط‌عمومی سارا سالک
سخن آخر

اگر به فیلم‌های اکشن با صحنه‌های هیجان‌انگیز علاقه دارید می‌توانید این اثر مشترک ایران و فنلاند کاری از رامین سهراب را تماشا کنید. برای تهیه بلیت فیلم سینمایی تاوان می‌توانید به سایت سینماتیکت سر بزنید.

نویسنده: مبینا قندچی


نظرات کاربران

Copyright © ۲۰۱۸ – 2024